نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياری و امام جمعه شهركرد، بر ضرورت حفظ دستاوردهای نظام در زمینه فناوری صلح آمیز هسته ای تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلي نكونام، در خطبه های نماز جمعه اين هفته در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهركرد، با گرامیداشت 20 فروردين روز ملي فناوری هسته ای، دستيابي به دانش صلح آميز هسته ای را از دستاوردهای بزرگ نظام برشمرد و تأکید کرد: مسئولان بايد به حفظ دستاوردهای اين بخش در دوران پسابرجام و مذاكره با قدرت های جهانی توجه کنند.

وی گفت: مردم خواستار حفظ فن‌آوری صلح آمیز هسته‌ای به عنوان حق مسلم هر ملتی برای رفع نیازهای جامعه بشری هستند که در این جهت نباید هیچ گونه نرمشی صورت بگیرد. 

خطیب جمعه شهرکرد، با بیان اینکه برخي نرمش ها سبب کندی روند توسعه علمي كشور می شود، افزود: مسئولان بايد با پرهيز از شعار، و در عمل، برای حفظ دستاوردهای نظام تلاش كنند و كشور را به جايگاه بالای علمی برسانند.

نکونام، حفظ و دستیابی به همان جایگاه اول در دانش هسته ای و دستاوردهای دیگر را تنها با مقاومت و تکیه بر توان داخلی ممکن دانست.

وی، با اشاره به اینکه گاهي دشمن در سايه مذاكرات به دنیال تضعیف دستاوردهاي انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: اصل مذاكره منكر نيست، اما اگر در جريان مذاكرات، انقلاب مصادره شود، مذاكره منكر است و بايد از آن پرهيز شود. 

نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياری و امام جمعه شهركرد، در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: باید از ابزار هنر، برای نهادينه سازی ارزش های اسلامي نظیر ايثار، شهادت و استكبار ستيزی استفاده کرد.

نکونام، همچنين 21 فروردين سالروز تشكيل بنياد مسكن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب صد، به فرمان امام خمینی (ره)، با هدف بهبود وضعيت مسكن در مناطق محروم، و خدمات این نهاد انقلابی را یادآور شد و افزود: این امر، از کارهای زیبا و ماندگار امام خمینی (ره) بود. 

وی، همچنین با تبريك فرا رسيدن ماه رجب و تأكيد بر شركت مؤمنان در آيين معنوی اعتكاف، گفت: ماه هاي شريف رجب، شعبان و رمضان، فرصتي براي توبه و استغفار است تا دل و جان انسان، از آلودگي ها، ظلمت‌ها و گناهان پاک شود.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار