دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: هرقدر مسائل فرهنگي مستحكم‌تر شود، مسائل روبنائي ديگر مانند موضوعات اقتصادي و سياسي قابل اصلاح‌تر مي‌شوند.

هرقدر مسائل فرهنگی مستحكم‌تر شود، مسائل ديگر قابل اصلاح‌تر می شوندبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محسن رضایی" دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام عصر جمعه اين مطلب را با حضور در موسسه علمي پژوهشي امام خميني (ره) در ديدار با آيت‌الله مصباح يزدي بيان كرد.

وي در اين ديدار كه در ادامه سفر دو روزه خود به شهر مقدس قم صورت گرفت در مورد فعاليت‌هاي مجمع تشخيص مصلحت نظام گزارشي ارائه كرد.

رضايي با ذكر خاطراتي از مجاهدت‌هاي علمي آيت‌الله مصباح يزدي در طرح ولايت به فعاليت‌هاي گروه منصورون در مبارزات عليه شاه اشاره كرد و گفت: در سال 53 شهيد صفاتي ما را از انحراف گروه مجاهدين خلق مطلع كرد و گفت كه اين‌ها از خط اسلام منحرف‌شده‌اند.

وي اضافه كرد: در آن سال‌ها ما براي مبارزه فرهنگي با اين گروه تلاش فراوان داشتيم؛ در دوران پس از دفاع مقدس هم در دانشگاه‌ها، نياز به فعاليت فرهنگي احساس مي‌شد و جامعه از توانايي و دانش آيت‌الله مصباح يزدي براي آشناسازي دانشجويان با جريان‌هاي التقاطي و شبهه افكن بهره فراوان برد.

آيت‌الله مصباح يزدي نيز در اين ديدار با ابراز خوشحالي از ملاقات با محسن رضايي گفت: در آن سال‌ها سردار رضايي نقش بسيار زيادي در برپايي طرح ولايت ايفا كرد.

در ادامه اين ديدار رضايي يك جلد كلام‌الله مجيد و تعدادي از كتب و فصلنامه‌هاي منتشرشده در دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام را به آيت‌الله مصباح يزدي اهدا كرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين بعدازظهر جمعه با آيت الله العظمي علوي گرگاني ديدار و گفت و گو كرد.

وي با حضور در دفتر آيت‌الله‌العظمي علوي گرگاني با تبريك سال نو گزارشي از فعاليت‌هاي مجمع تشخيص مصلحت نظام ارائه كرد.

رضايي با تشريح عملكرد مجمع تشخيص مصلحت در تدوين سياست‌هاي كلي، از مطالعات گسترده در مورد هر يك از سياست‌هاي مصوب مجمع و ابلاغي مقام معظم رهبري خبر داد.

**بهترين راه و روش براي تنظيم امور جامعه، نظارت است

در اين ديدار آيت‌الله‌العظمي علوي گرگاني نيز با قدرداني از حضور دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در شهر قم و بيوت مراجع عظام تقليد گفت: در دو جاي قرآن كريم، ذات اقدس باري‌تعالي اين نكته را تذكر مي‌دهند كه لطف من نسبت به بنده‌ها فراگير است و كامل. اگر نعمت‌ها بعضاً كم است، به خاطر رفتار خودتان است. ما هيچ نعمتي را براي قوم‌ها عوض نمي‌كنيم مگر اينكه خود بنده‌ها سبب آن را فراهم كنند. 

وي افزود: خداوند مسئوليت را به دوش ما گذاشته است؛ ما بايد در قبال جامعه به مسئوليت خود عمل كنيم اما در مرحله دوم، هدايت و ارشاد بايد به اقدام و عمل برسد، همين نكته‌اي كه مقام معظم رهبري فرمودند.

اين مرجع تقليد ادامه داد: بهترين راه و روش براي تنظيم امور جامعه، نظارت است و ان شاء الله تقويت خواهد شد. در همه امور بايد نظارت را گسترش داد. 

وي افزود: اقدام و عمل بايد پيگيري شود و در حد گفتار باقي نماند و سياست عملي را در هر رشته‌اي پياده كرد؛ نصرت و فضل خداوند با آن دسته‌اي همراه مي‌شود كه اهل اقدام هستند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار