فرمانده انتظامی میاندوآب از کشف و ضبط یک هزار و 500 عدد انواع لوازم آرایشی قاچاق در میاندوآب خبر داد

حسن شیخ‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ اظهار داشت: ماموران انتظامی میاندوآب حین کنترل خودروهای عبوری در ایست و بازرسی یک دستگاه خودروی پژو 405 را به ظن قاچاق کالا متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو تعداد یک هزار و 500 عدد انواع لوازم آرایشی را کشف و ضبط کرده و سپس اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی در این خصوص کردند.

فرمانده انتظامی میاندوآب خاطرنشان کرد: طبق اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده از این خودرو مبلغ 150 میلیون ریال برآورد شده است.

شیخ‌نژاد با بیان اینکه شهرستان میاندوآب یکی از مهم‌ترین محل‌ها برای گذر قاچاقچیان کالا در آذربایجان غربی محسوب می‌شود، افزود: با توجه به اینکه این شهرستان از نقاط مرزی جنوب آذربایجان غربی و استان کردستان به شهرهای عمقی کشور به شمار می‌رود، قاچاقچیان کالا کالاهای خود را از این محل عبور می‌دهند و این موضوع سبب سنگین شدن وظیفه ماموران انتظامی این شهرستان شده است.

وی درخصوص قاچاق لوازم آرایشی گفت: این لوازم بدون مجوز و به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود، لذا دارای استاندارد کافی نبوده و در نتیجه سلامت جامعه خصوصا بانوان را به خطر می‌اندازد.

شیخ نژاد ادامه داد: مصرف کالاهای قاچاق علاوه بر اینکه بر پیکره اقتصاد کشور لطمه وارد می‌کند، سبب ایجاد خطر برای سلامت افراد جامعه نیز می‌شود، زیرا که کالاهای قاچاق از لحاظ شرایط تولید و نگهداری، نحوه حمل و نقل و نوع رنگ مصرفی در این مواد از استاندارد لازم برخوردار نبوده و خطرات بسیاری برای مردم ایجاد می‌کند.

شیخ‌نژاد توضیحاتی در خصوص برچسب اصالت بر روی کالاها ارائه داد و افزود: برچسب اصالت درج شده بر روی کالاهای سلامت‌محور دارای کد 16 رقمی است که باید با محصول مطابقت داشته باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.