مدیر گروه پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: علاوه بر بحران ها، تب مالت، ایدز و سل به عنوان 3 بیماری واگیر دار حائز اهمیت در استان مورد توجه هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین بیگلری با اشاره به اینکه در سالهای اخیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای کنترل این سه بیماری اقدامات متعدد و موثری انجام داده است، افزود:برای کنترل و مهار این بیماری ها به همکاری و مشارکت سایر دستگاه های مرتبط به حوزه سلامت نیازمند هستیم و در سال 95 برنامه عملیاتی جامعی در راستای کنترل این 3 بیماری داریم.

وی در خصوص بیماری تب مالت گفت: از آنجایی که این بیماری دارای منشا و ریشه دامی است سازمان محیط زیست و دامپزشکی حمایت های مناسبی را در جهت کنترل آن داشته اند.

این مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه در بیماری ایدز و سل با کاهش مقاومت سیستم ایمنی بدن و نقص درآن همراهی و همزمانی می تواند داشته باشد، اهمیت آن را دو چندان اعلام کرد و خاطر نشان نمود: در بیماری ایدز بیشتر از طریق تزریق در معتادین و نیز انتقال جنسی و مادر به کودک اتفاق می افتد که در زمینه اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم به توجه بیشتری نیازدارد.

بیگلری در پایان بیماری سل را شایع در میان گروه آسیب پذیر جامعه که تغذیه نامناسبی دارند دانست و یادآور شد: مهمترین نشانه بیماری سل سرفه بیش از دو هفته است و شناسایی افراد مبتلا به سل ریوی و نیز ارزیابی و بررسی اطرافیان آنان از اولویت های ما است.


انتهای پیام/

برچسب ها: کرمانشاه ، تب ، مالت ، واگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.