مجلس افغانستان صلاحیت نامزدهای وزارت کشور و دادستانی کل را تائید کرد.

تاج محمد جاهد با 190 رای وزیر داخله افغانستان شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مجلس نمایندگان افغانستان صلاحیت نامزدهای وزارت کشور و دادستانی کل را تائید کرد و بر این اساس تاج‌محمد جاهد نامزد وزارت کشور و فرید حمیدی دادستان کل کشور شد.

لازم به ذکر است این وزرا 5 اسفند از سوی اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به عنوان سرپرست این دو نهاد تعیین شده بودند و ۱۶ فروردین به مجلس نمایندگان معرفی شدند.

در جلسه امروز (۲۱ حمل) مجلس، از ۲۲۵ نماینده حاضر ۱۹۰ نفر به آقای جاهد و ۲۰۰ نماینده به آقای حمیدی رای دادند.

عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان در این جلسه گفت که با تایید صلاحیت آنها، "غائله سرپرستی" در وزارت داخله و دادستانی کل کشور پایان یافت.

در سال‌های اخیر رای نیاوردن شماری از وزیران و مقام‌های ارشد دولتی در مجلس و موضوع سرپرستی در نهادهای مهم دولتی، به موضوع مهمی تبدیل شده و انتقادهای زیادی را برانگیخته است.

با آن که قانون در مورد سرپرستی نهادهای دولتی وجود دارد، مدت سرپرستی شماری از سرپرست‌ها، ماه‌ها و حتی بیشتر از آن طول کشیده است.

عبدالرئوف ابراهیمی از سران حکومت وحدت ملی خواست که به مسئله سرپرستی در وزارت دفاع، اداره امنیت ملی و هلال احمر هم پایان دهند.

در حال حاضر معصوم استانکزی، که فرد مورد اعتماد اشرف غنی رئیس جمهوری است، از ماه ثور/اردیبهشت ۱۳۹۴ به عنوان سرپرست وزارت دفاع مشغول به کار است.

با آن که آقای استانکزی در ۱۳ تیر از سوی مجلس نمایندگان رد صلاحیت شد، همچنان به کارش ادامه داده است.

در اداره امنیت ملی، به دنبال استعفای رحمت‌الله نبیل رئیس پیشین این اداره، محمدمسعود اندرابی از ۲۰ قوس/آذر ۱۳۹۴ به عنوان سرپرست کار می‌کند. هنوز مشخص نیست که او به مجلس معرفی خواهد شد یا نه.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.