يك گروه گردشگر و غارنورد فرانسوی از غار نخجير استان مركزی بازدید كردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیر كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: با تبلیغ عكاسان فرانسوی و عكس هایی كه از غار نخجیر در سال گذشته گرفته شد، عده ای از طبیعت گران فرانسوی برای بازدید از این غار به دلیجان آمدند.

حسینی افزود: غار نوردان كشور فرانسه با بازدید از این جاذبه طبیعی شهر دلیجان این اثر تاریخی بكر را بسیار جالب توصیف كردند.

غاز نخجیر با قدمت 70 میلیون سال ، در10 كیلومتری شهرستان دلیجان حد فاصل جاده ارتباطی دلیجان به شهر نراق واقع شده است.

محوطه درونی این مجموعه كریستالیزه و دارای تزئینات بلوری و اسفنجی در كف، دیوارها و سقف است كه این تزئینات از ناب ترین نمونه های موجود درغارهای جهان محسوب می شود.


دهانه اصلی این غار 10 متر عرض و بین 10 تا 40 متر ارتفاع دارد كه هر گردشگر و بازدید كننده ای با گذر از این دهانه و ورود به غار به حیرت و تفكر فرو می رود.
سنگ های تزئینی با اشكال متنوع مانند عقاب، لاك پشت، گوزن، انسان، كبوتر و تندیس های عظیم الجثه بلورین ایجاد شده است كه بیشتر آنان از جنس آهك است.

رسوبات دولومیتی با رنگ آمیزی جاذب در جای جای غار، ظرفیت عظیمی از اسفنج های بلورین و كریستاله، باغ های مرجانی و مخروط های گل كلمی شكل را خلق كرده است.

غارنخجیر دارای تالارهای متعدد و حوضچه های آب، راهروهای طولانی، مسیرهای چكنده و چكیده های بلورین بسیار متنوع و زیبا و حتی در نقاطی منحصر به فرد است. زیباترین تالار این غار چهلستون نام دارد و از دیگر تالارهای غار می توان به سفره عروس، دریاچه، برزخ، باغ وحش و چهل چراغ اشاره كرد.

وجود یك دریاچه در بخش انتهایی و زیردست غار كه دیواره، سقف و پیكره های اسرار آمیزآن را سنگ های عجیب محاصره كرده، زیبایی وصف نشدنی به این غار داده است.


انتهای پیام /


برچسب ها: اراک ، فرهنگی ، نخجیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.