مدیر كل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل از آزادی 18 نفر از زندانیان محكوم جرایم مالی و دیه از زندان های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فتحی گفت: در مراسمی به مناسبت حلول ماه رجب و با مساعدت های ستاد دیه استان اردبیل، شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل 18 نفر از زندانیان محكوم جرایم مالی و دیه از زندان های این استان آزاد شدند.

وی از انتظار 433 محكوم مالی برای آزادی خبر داد و گفت: در سال گذشته با تلاش و همت اعضای ستاد دیه استان و خیرین 263 نفر با بدهی مالی 120 میلیارد ریال از زندان های استان اردبیل آزاد شدند.

مدیر كل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل خواستار همكاری آحاد جامعه به ویژه نهادهای فرهنگی و سازمان های مردم نهاد برای ترویج فرهنگ عفو و بخشش و نهادینه كردن فرهنگ ریش سفید منشی در جامعه برای پرهیز از ورود پرونده ها به دستگاه قضایی و در نهایت صدور حكم زندان شد.

فتحی با اشاره به همت دستگاه قضایی ، زندان و دیگر دستگاههای ذیربط برای كاهش جرایم مواد مخدر در سال گذشته گفت: پارسال ورودی زندانیان جرایم مواد مخدر نسبت به سال ماقبل آن 24 درصد كاهش یافته ولی جرایم محكومیت مالی 30 درصد افزایش یافت.

وی افزود: مردم باید كاری كنند كه جلوی تفكر حبس مداری گرفته شود ، فرد برای جرایم سبك نباید وارد زندان شود، اگر جمعیت كیفری زیاد شود اصلاح و تربیت دچار اختلال و مشكل می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.