شش و نیم تن انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی با اجرای طرح تشدید نظارت های نوروزی دامپزشکی خراسان شمالی ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان گفت: در این طرح که با هدف تضمین سلامت مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی از بیستم اسفندماه 94 آغاز شد و تا پانزدهم فروردین ماه جاری ادامه داشت.

علی اکبر دلیر صحرایی گفت:بازرسان بهداشتی این اداره کل و شبکه های شهرستان های تابعه در قالب 32 اکیپ درمجموع 15 هزار و 300 نفرساعت بازرسی از مراکز تحت پوشش انجام دادند.

وی با بیان اینکه در این طرح از 1209 مرکز تولید، بسته بندی، توزیع و حمل فرآورده های خام دامی استان، 5 هزار و 187 نوبت بازرسی شد، تصریح کرد: بازرسان و ناظران بهداشتی دامپزشکی خراسان شمالی در این ایام 913 مرکز عرضه، 15 کشتارگاه و واحد بسته بندی و 281 رستوران را تحت پوشش بازرسی های خود قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح مذکور با 37 خودروی غیرمجاز حمل و توزیع کننده فرآورده های خام دامی نیز برخورد قانونی لازم انجام شد.

دلیر صحرایی با اشاره به برگزاری گشت های مشترک با دستگاه های عضو ستاد تسهیل خدمات سفرهای نوروزی از جمله استانداری، فرمانداری ها، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سامانه ارتباطی چهاررقمی 1512 دامپزشکی نیز در سراسر استان و تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی از تخلفات احتمالی در چرخه تولید تا عرضه فرآورده های خام دامی و پاسخگویی به انتقادات و پیشنهادهای شهروندان است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.