یک نماینده مخالف بودجه گفت: درآمدها و هزینه های موجود در بودجه 95 باهم همخوانی ندارد.

موسویبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان که در مخالفت با بودجه 95 در صحن علنی بهارستان سخنرانی می‌کرد؛ اظهار داشت:  توجه به شعار اقتصاد مقاومتی از محورهای مهم مورد توجه در بودجه 95 است.

وی ادامه داد: این جانب سوالی دارم که چرا دولت اصرار در کاهش سهم بودجه صندوق توسعه ملی دارد و می‌خواهد بودجه آن را از 30 درصد به 20 درصد برساند این رابطه سرد دولت با صندوق توسعه ملی از عدم رویکرد اقتصاد مقاومتی دولت سرچشمه می‌گیرد. این در حالی است که صندوق توسعه ملی در جهت تقویت تولید و رشد داخلی کشور است. 

عضو کمسیون انرژی در ادامه اظهار داشت: امروز صنایع کوچک و بزرگ به ورشکستگی رسیده‌اند صاحبان این شرکتها در داخل کشور یا زندانی هستند و یا در حال فرار و دلیلش این است که به صندوق توسعه ملی توجه نمی‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: عدم هم‌خوانی هزینه‌ها و درآمدهای دولت یکی از عیوب بودجه سال 95 است که باید به آن توجه شود.کاهش درآمد دولت سبب می‌شود که برای جبران کسری به سراغ ذخایر ارزی بانک‌ها و صندوق توسعه ملی برود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ما شاهد خلق پول جدید و بدون پشتوانه بوده‌ایم که این عمل سبب افزایش نقدینگی و ایجاد تورم در کشور شد.

موسوی نژاد در ادامه بیان داشت: وابستگی بودجه 95 به نفت افزایش چشمگیری داشته که این خلاف اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چرا دولت برای افزایش بودجه خود مالیات را وصول نمی‌کند گفت: دولت بودجه مالیاتی را اگر واقعی دانسته و آنرا وصول نماید مقادیر زیادی از کسری بودجه جبران میشود این در حالیست که در سال گذشته 25 درصد تحقق بودجه مالیاتی نداشته‌ایم و دولت برای کسری این بودجه به سراغ نفت رفته‌است.

عضو کمیسیون انرژی خاطر نشان کرد: دولت باید به فکر تزریق نقدینگی به صنایع کوچک باشد زیرا بانک‌ها اموال این صنایع را به دلایل بدهکار بودن مصادره و صاحبان این صنایع به زندان فرستاده شده‌اند اگر دولت این صنایع را حمایت کند می‌تواند مالیات‌های تعویق افتاده را وصول کند.

وی در پایان تصریح کرد: مبحث دیگری که در بودجه چندان به آن توجه نشده مسکن و الگوی مصرف سوخت است در بودجه 95 مصرف سوخت 5 درصد افزایش یافته که این به معنای مصرف گرایی و کاری اشتباه است زیرا دولت می‌خواهد با افزایش مصرف سوخت درآمد حاصل کند در حالی که باید با ایجاد الگوی درست مصرف از هرکسی که مازاد بر آن استفاده کرد عوارض بگیرد که این عمل به نفع قشر پایین و محروم جامعه است. در سالهای قبل دولت گذشته، منازلی برای محرومین ساخت و قول داد که اقساط آن را خودش بپردازد این در حالیست که در لایحه 95 چنین پیش بینی نیامده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار