مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد از اجرای طرح مدیریت تردد و تخلفات اضافه بار در سطح شهر مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، حسین مختاری ضمن تأکید بر اینکه سالانه هزینه بسیار زیادی صرف مرمت و تعمیر و نگهداری زیرساخت های شهری نظیر روسازی معابر و پل ها می شود، افزود: یکی از مهم ترین عللی که موجب خرابی زودرس روسازی معابر و تحمیل خسارت به پل ها می شود اضافه بار انواع وسایل نقلیه باری نسبت به بار مجاز است.

وی گفت: در این راستا و بر مبنای مطالعات صورت گرفته در سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد، مجموع خسارت ناشی از اضافه بار در مشهد سالانه حدود 140 میلیارد ریال می باشد و 25 درصد وسایل نقلیه باری مرتکب تخلف اضافه بار می شوند که میانگین اضافه بار محوری 1.6 تن است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد افزود: سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد در نظر دارد به مدد سامانه های کنترلی توزین نظیر سامانه توزین در حال حرکت (wim) و مجهز نمودن تیم های بازرسی به باسکول های متحرک محورکش سیار و تجهیز محل های تخلیه و بارگیری و باسکول های ثابت به سیستم های هوشمند و سایر سامانه های روز دنیا در زمینه مدیریت تخلفات اضافه بار از هدر رفت منابع مالی از طریق تحمیل خسارات هنگفت به زیر ساخت های شهری جلوگیری کند.

مختاری در خصوص اهداف این طرح گفت: کنترل و کاهش تخلفات اضافه بار، کاهش خسارات سالیانه به روسازی معابر و پل ها، کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی و کاهش تصادفات و میزان خسارات جانی و مالی ناشی از اضافه بار و کاهش خسارات ناشی از خرابی روسازی به سایر وسایل نقلیه از جمله اهداف سازمان در اجرای طرح مدیریت تردد و تخلفات اضافه بار است.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار