ولایتی: سفر مقامات اروپایی به ایران یک اتفاق بسیار خوب است/ سفر موگرینی به ایران گام مهمی در راستای گسترش روابط

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با ماریانا کالجوراند وزیر امور خارجه استونی که عصر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار کردند، اظهار داشت: ما با کشور استونی روابط خوبی را داریم و اگر به تاریخ روابط دو کشور بنگریم شاهد روابط دو جانبه طولانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه هر دو طرف برای این روابط اهمیت ویژه‌ای قائل‌اند، افزود: نکته مهم در این میان این است که هر دو طرف می‌توانند در گسترش روابط در زمینه‌‌های اقتصادی، سیاسی و ابعاد مختلف اقدامات خوبی را انجام دهند.

ولایتی با اشاره به سفر مقامات اروپایی به ایران اظهار داشت: سفر مقامات اروپایی به ایران یک اتفاق بسیار خوب است و این کار باعث می‌شود تا روابط کشورمان در اروپا گسترش یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال وزیر امور خارجه استونی در مورد سوریه اظهار داشت: مهمترین مشکل در مورد سوریه مداخله بازیگران خارجی و حمایت از داعش است و جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر این مسئله تاکید داشته که کشورهای خارجی باید از مداخله درامور سوریه پرهیز کند.


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: در حال حاضر ما در  سوریه شاهد این هستیم که گروه‌های تروریستی نیروهای خود را از کشورهای دیگر و به ویژه کشورهای اروپایی تامین می‌کنند و از طرف برخی از آنها سلاح و مهمات دریافت می‌کنند از این رو پیش‌بینی ایران مبنی بر اینکه روزی گروه‌های تروریستی گریبان حامیان خود را می‌گیرد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

ولایتی در بخش پایانی سخنانش درباره رابطه ایران با کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: روابط خوبی بین ایران و این دو کشور وجود دارد و امیدواریم که به زودی مشکلات این کشور حل شود تا دو طرف به یک توافق خوب برسند.

در ادامه مارینا کالجوراند وزیر امور خارجه استونی ضمن تشکر از ولایتی اظهار داشت: ما روابط خوبی را با ایران داریم. اما به دلایل مختلف نتوانستیم روابط خود را به طور گسترده افزایش دهیم اما اکنون شرایط مهم و مناسبی فراهم شده تا با همکاری جمهوری اسلامی ایران و نشست با مسئولان ایرانی زمینه‌های فراوانی برای گسترش روابط بوجود آید.

وزیر امور خارجه استونی در مورد سفر ودریکا موگرینی رئیس اتحادیه اروپا به ایران گفت: این سفر گام مهمی در راستای گسترش روابط ملت ایران و اروپا خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار