استاندار قزوین در مکاتبه با رییس سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد داد تا مناطق الموت و طارم سفلی از «شکار و تیراندازی ممنوع» به « مناطق حفاظت شده » ارتقا ء پیدا کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ فريدون همتی در اين نامه خطاب به معصومه ابتکار با اشاره به ضرورت حراست و صیانت از عرصه های محیط زیست کشورو دغدغه های مقام معظم رهبری در اين رابطه ،خواست تا پرداختن به این مهّم در دستور کار و برنامه های اجرایی  قـــرار داده شود.

وی در اين نامه  حفظ منابع آب، خاک، پوشش گیاهی و جانوری باقیمانده مناطق بکر و زیست بوم های حساس و شکننده البرز مرکزی که در استان قزوین واقع شده است را از سیاست های اولویت دار اداره کل حفاظت محیط زیست این استان برشمرد.

همتی در بخشی ديگر از نامه گفت: ارتقاء سطح مناطق الموت و طارم سفلی از « شکار و تیراندازی ممنوع » به « مناطق حفاظت شده »  در کارگروه تخصصی آمایش ، محیط زیست و توسعه پایدار استان مطرح است و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده و مراتب ا به منظور طرح در شورای عالی محیط زیست به سازمان محیط زیست کشور نیز ارسال شده است.

فريدون همتی در پايان با اشاره به  تنوع زیستی و استعدادهای موجود استان و همچنين  سهم فعلی آن از مناطق چهارگانه (1.6 درصد نسبت به مساحت استان ) و فاصله آن با میانگین کشوری (10٪) ؛ از معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درخواست كرد  تا برای طرح موضوع و تصویب آن در شورای عالی محیط زیست کشور و ابلاغ نتیجه آن به این استان دستورات لازم صادر شود.
انتهای پيام/

برچسب ها: تاکید ، ارتقاء ، مناطق ، الموت ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
اگه براي محيط زيست ميخواهيد كاري بكني جلوي آلودگي نيروگاه شهيد رجايي رابگيريد
آخرین اخبار