معرفی استعدادیاب ها و مربی بانوان محور اصلی مذاکرات فدراسیون فوتبال با هرتابرلین بود.

معرفی مربی برای بانوان و استعدادیابی محور مذاکرات با هرتا بودبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا بهروان پس از پایان نشست مسئولان باشگاه هرتا برلین با مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه هرتا از تیم های بوندسلیگایی است و سابقه زیادی در فوتبال آلمان دارد و چندین بازیکن کشورمان هم در این تیم سابقه حضور داشتند نشستی را برگزار کردیم وآنها شفاف در باره برنامه ها وبودجه های باشگاه خودشان صحبت کردند.

وی درادامه افزود : هدف از این نشست و اعلام بودجه از سوی باشگاه هرتابرلین مقایسه بودجه باشگاه های کشورمان با  باشگاه های آلمانی بود و سپس ارزیابی کاملی در این رابطه صورت گرفت و مسئولان هرتا کتابچه ای از بودجه خود را در اختیار فدراسیون فوتبال کشورمان قراردادند.
 
بهروان درباره استعدادیابی در باشگاه هرتابرلین گفت: یکی از نکات جالب در این نشست تقسیم بندی استعدادها و انعقاد قرارداد و تفاهم نامه ای بوده که باشگاه آلمانی با استعدادهای فوتبال این کشور به امضاء می رساند.

در  آلمان طبق تشخیص استعدادیاب ها از سن 11 سالگی با بازیکنان مستعد قرارداد بسته می شود و در سن 14 یا 15 سالگی این قرارداد بنابر شرایطی تغییر می یابد، البته قانونی هم وجود دارد که بازیکن باید به تحصیلات خود ادامه دهد، چرا که این تحصیل در کنار ورزش در کشور آلمان اهمیت بالایی دارد و مسئولان باشگاه ها این موضوع را در فرایند تبدیل بازیکنان نوجوان به ستاره های آینده فوتبال این کشور تاثیرگذار می دانند.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تیم های بوندسلیگایی در طول سال چند بازی انجام می دهند بیان کرد: طبق اعلام مسئولان هرتابرلین یک تیم بوندسلیگایی در طول فصل بین 40 تا 45 بازی انجام می دهد، شاید تعداد بازی های لیگ بوندسلیگا 34 بازی باشد اما تیم های آلمانی دیدارهای جام حذفی، جام اتحادیه و رقابت های اروپایی را نیز در هنگام بستن قرارداد با بازیکنان خود در نظر می گیرند و براساس همین مسئله در قرارداد بازیکنان قید می شود که وی در طول فصل برای دریافت مبلغ قرارداد خود حداقل باید در این تعداد بازی مشخص به میدان رود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات بین آکادمی باشگاه های آلمانی در اولویت قرار دارد و در این بازی ها بازیکنان مستعد شناسایی شده و ساختار تیم های ملی پایه آلمان را شکل می دهند و در آینده همین نخبگان به ستاره های فوتبال آلمان تبدیل می شوند.

بهروان درباره مسائل مالی باشگاه هرتابرلین گفت: درآمد و هزینه های این باشگاه به طور شفاف در سایت هرتابرلین منعکس می شود، در حقیقت بین تمام تیم های آلمانی مسائل مالی شفاف است و آنها براساس شفافیت در قراردادها بیلان مالی یک ساله خود را پیش می برند.

وی درباره ی نحوه تعامل فدراسیون ایران با طرف آلمانی اظهار کرد: فدراسیون فوتبال ایران نیاز به مربیان کارآمدی به خصوص در بخش بانوان دارد، از طرفی در مذاکره با  باشگاه آلمانی خواستار معرفی استعدادیاب های حرفه ای به فوتبال ایران شدیم.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ درباره ی اینکه به نظر می رسد باشگاه های مطرح تری برای انعقاد قرارداد وجود داشتند گفت: ما تنها با هرتابرلین قرارداد نبستیم  بلکه طرف قرارداد ما فدراسیون فوتبال آلمان است اما با توجه به اینکه ولفگانگ نیرزباخ رئیس فدراسیون فوتبال آلمان در هفته های اخیر از سمت خود کنار می رود، قرار است با آمدن رئیس جدید این قرارداد دستخوش تغییراتی شده و احتمال دارد با باشگاه های مطرح تری در آینده مذاکره کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار