مديركل غله و خدمات بازرگانی استان اردبيل گفت: قيمت خريد تضمينی هر كيلوگرم گندم مازاد بر نياز كشاورزان استان در سال زراعی جاری 12 هزار و 705 ريال تعيين شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی نوبخت افزود: در سال زراعی گذشته بيش از 510 هزار تن گندم مازاد بر نياز از كشاورزان استان خريداری شد و پيش بينی می شود با توجه به بارندگی های مناسب سال آبی جاری ميزان توليد انواع غلات در استان افزايش قابل توجهی داشته باشد.

وی گفت: سال گذشته بيش از نيم ميليون تن محصول گندم كه در تاريخ خريد اين محصول بی سابقه است در كمترين زمان ممكن و با بهره گيری از حداكثر امكانات به صورت شبانه روزی خريداری شد و جايگاه استان در توليد گندم از رتبه 13 به 4 كشوری ارتقا يافت.

نوبخت با بيان اينكه در حال حاضر استان اردبيل از لحاظ تهيه و پخت نان از استان های برتر كشور است توسعه نانوايی های آزاد پز و ايجاد نانوايی های چند منظوره را از اولويت كاری مسوولان مربوطه ذكر كرد.

وی با بيان اينكه استفاده از آرد نول در تهيه نان ممنوع اعلام شده اظهار كرد: بر اساس دستورالعمل های جديد در صورت استفاده از جوش شيرين برای عمل آوری خمير سهيمه آرد نانوايان خاطی برای هميشه قطع خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، قیمت ، خرید ، تضمینی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.