يك كارشناس ادبي گفت: تولد بخش پژوهش با موضوع شعر با توجه به ظرفيت بالاي اين بخش نوظهور در پردازش به آسيب شناسي و نقد شعر، منافاتي با رويكرد كلي جشنواره شعر فجر ندارد.

سارا جلوداريان كارشناس ادبي در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به قرارگيري جشنواره شعر در زمره حركات فرهنگي رو به رشد در سال هاي اخير افزود: اين جشنواره ملي با وجود تمامي كمي ها و كاستي هاي ناشي از نوپايي خود امروزه و به دنبال تغيير ساختاري همه شاعران معروف و گمنام را در كنار يكديگر قرار داده و فضايي رقابتي را ايجاد كرده است.

وي گفت: از نتايج وجود اين فضاي رقابتي مي‌توان به ايجاد انگيزه خلق آثار درخشان در شاعران جوان اشاره كرد.

اين كارشناس جريانات شعر امروز به نقش مشاركت شاعران تازه نفس در حوزه داوري آثار در تحقق اهداف كيفي جشنواره شعر فجر اشاره كرد و اظهار داشت: با توجه به قرارگيري فاكتوري چون توانايي شاعران پايبند به ارزش هاي گذشته در گنجاندن زبان هاي گفتار و معيار در آثار خود در زمره مبناهاي تعريف شده براي گزينش آثار برجسته و منتخب جشنواره هايي چون جشنواره شعر فجر نبود آثار برتر و منتخب براي يكي از دوره هاي اين جشنواره ملي مشكل آفرين نخواهد بود.

جلوداريان با تاكيد به لزوم تقويت بعد كيفي جشنواره شعر فجر در مقايسه با بعد كمي آن تصريح كرد: مشاركت ده استان به عنوان نمايندگان تمامي استانهاي كشور در برگزاري ششمين جشنواره شعر فجر قدمي مثبت در جهت ارتقاي كيفي اين جشنواره به حساب مي آيد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار