‌رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت : حق الزحمه دفاتر کاریابی در سال 95 ابلاغ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رحیم امینی گفت: همه ساله تعرفه مربوط به حق الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی داخلی اعم از داخلی و خارجی پس از تصویب در هیات مرکزی توسط دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون کار و رفتاه اجتماعی ابلاغ می شود و کلیه ذینفعان اعم از مدیران کاریابی ها و همچنین کارجویان ملزم به رعایت مفاد آن می باشند .

وی با اشاره به مبلغ تعرفه ها در سال 1395افزود: حق الزحمه ثبت نام به همراه مشاوره شغلی در دفاتر کاتریابی داخلی مبلغ 150 هزارو ریال می باشد که برای کاریابی های خارجی این مبلغ 230هزا000 ریال است .

رحیم امینی گفت: البته در صورتیکه فرآیند مشاوره شغلی انجام نشود 50درصد حق الزحمه ثبت نام و مشاوره شغلی کسر خواهد شد.

این مقام مسئول افزود :‌ حق الزحمه کاریابی غیردولتی داخلی بابت بکارگماری جوینده کار در داخل کشور برای قراردادهای یکساله و بیشتر حداکثر 50درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال 1395 است و برای قراردادهای کمتر از یکسال حق الزحمه به نسبت ماههای کارکرد محاسبه خواهد شد .

‌رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در خصوص تعرفه حق الزحمه بکارگماری کارجویان در خارج از کشور گفت : برای قرارداد کار یکساله و بیشتر معادل حقوق پایه مورد تایید سفارت ایران در کشور هدف و برای قرارداد کار کمتر از یک سال به صورت تناسبی محاسبه و توسط وزارت به دفاتر کاریابی ابلاغ می شود .

امینی در خاتمه افزود :‌کلیه دفاتر کاریابی مکلف می باشند ابلاغیه های مزبور را در محل مناسب و در معرض دید عموم مراجعه کنندگان قرار دهند .


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.