کارشناسان اقتصادی اعتقاد براین دارند که باید به پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی کشور بیش از گذشته بها داده تا زمینه برای توسعه اقتصاد کشور فراهم شود.

بهنام ملکی کارشناس اقتصادی پیرامون وضعیت آینده اقتصاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در شرایطی که کشور برای توسعه اقتصادی دارند با توجه به این ظرفیت ها و حضور فعال از بخش خصوصی چرخ صنعت کشور بار دیگر به حرکت در می آید.

وی افزود: به طور حتم عملکرد دولت و سایر نهادهای زیر مجموعه آن نقش مهم و اثر گذار در خارج شدن کشور از رکودی که منجر به بسیاری از مشکلات برای اقشار مختلف جامعه شده را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: باید دخالت مستقیم در حوزه اقتصادی از حیطه اختیارات دولت خارج و نقش بخش خصوصی و یا بهتر بگوییم بها دادن به این بخش بیش از گذشته باشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم  امسال عملکرد دولت منجر به افزایش بهره وری و رونق صادرات و افزایش مبادلات تجاری و تولیدی در کشور شود.

نقش‌آفرینی بخش خصوصی در جهت افزایش تولیدات

محمد حسین فاتحی کارشناس اقتصادی اظهار داشت: ایران به لحاظ نیروی کار و منابع پتانسیل زیادی برای توسعه دارد و تحقق این امر با تکیه بر حضور فعال بخش خصوصی مسیر می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه ناکارآمدی بخش دولتی باعث شده که اکثر بخشها تولیدی با مشکل مواجه شود. همچنین قوانین و برنامه‌های توسعه‌ای سعی در ایجاد عرصه‌ای برای حضور فعال بخش دولتی ایجاد می‌کند و این در حالی است که بخش خصوصی سعی کرده است با استفاده از نفوذی که در بخش خصوصی ایجاد می کند رشد کند.

فاتحی در خصوص حضور پررنگ بخش خصوصی در زمینه‌های دیگر نیز افزود: حضور فعال این بخش نیز در بحث بودجه و اقتصاد مقاومتی می‌تواند منجر به افزایش فرآیند توسعه شود.

وی در پایان بیان کرد: بیشتر ظرفیت‌ها داخل کشور به سمت منافع غیرمستقیم مانند وارداتی حرکت می کند که درآمد حاصل از فروش نفت و گاز فقط هزینه‌هایی را برای دولت رقم می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار