مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال 94، تعداد کتابخانه‌های تجهیز به رایانه، اینترنت و نرم‌افزار سامان به 43 باب افزایش یافت که نسبت به سال قبل از آن 88 درصد رشد داشته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛زینب قربانی صبح امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با تقدیر از همکاری استاندار این استان با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: در دو سال اخیر با حمایت و همکاری‌های آقای خادمی رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی، استان کهگیلویه و بویراحمد رشد بسیار خوبی در حوزه کتاب و فعالیت‌های کتابخانه‌ داشتیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 68 باب کتابخانه عمومی داریم، گفت: از این تعداد 62 باب کتابخانه نهادی و 6 باب کتابخانه به صورت مشارکتی تأسیس شد و در مجموع تا پایان سال 94 بیش از 37 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

قربانی افزود: بیش از 702 هزار نفر در سال گذشته به کتابخانه‌های استان مراجعه کردند و موجودی کتاب 583 هزار و 567 نسخه هست که به ازای هر صد نفر 88 نسخه کتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد موجود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد اداره کل کتابخانه‌های عمومی پرداخت و اظهار داشت: اداره کتابخانه‌های عمومی استان سال 94، از 9 پروژه در دست احداث برخوردار بود که در مقایسه با سال 93 رشد 68 درصدی دارند و رشد این پروژه در سال 94، 74 درصدی است.

این مسئول بیان کرد: سطح زیر بنای کتابخانه‌ها در سال 93 به متراژ 17 هزار و 31 متر مربع بود و در سال 94 به متراژ 18 هزار و 93 متر مربع و با رشد 6 درصدی رسید.

قربانی ادامه داد: سال 93، 18 کتابخانه را مورد تعمیرات قرار دادیم که با حمایت مالی و جذب بودجه تملک دارایی و همکاری استانداری و مدیریت برنامه‌ریزی این تعداد کتابخانه سال 94 به 35 مورد رسید و نسبت به سال گذشته رشد 94 درصدی داشتیم.

وی افزود: در حوزه فناوری، سال 93 تعداد 25 باب کتابخانه‌ها به اینترنت و نرم افزار سامان تجهیز شدند که در سال 94، تعداد کتابخانه‌های تجهیز به رایانه، اینترنت و نرم‌افزار سامان به 43 باب افزایش یافت و رشد 88 درصدی در این زمینه داشتیم.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری استاندار، معاون سیاسی استاندار، فرمانداران و بخشداران در سال 94، 84 جلسه انجمن کتابخانه‌ها با 641 مصوبه برگزار شد که نسبت به سال گذشته با رشد 16 درصدی روبرو شدیم.

قربانی گفت: در حوزه جذب زمین‌های اهدائی خیرین، سال 94 بالغ بر 3 هزار و 200 متر مربع زمین به کتابخانه‌های عمومی اهدا گردید که در مقایسه با سال گذشته 68 درصد رشد پیدا کرد.

وی افزود: سال 93 تعداد 3 هزار جدل کتاب به ارزش تقریبی 150 میلیون ریال به کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد اهداء که در سال 94 با مشارکت خیرین و برگزاری جشنواره خیرین و کمک‌های بنیاد خیریه وفاق سبز علوی، تعداد 73 هزار و 610 جلد کتاب به ارزش تقریبی بیش از 3 میلیارد ریال به کتابخانه‌ها اهداء گردید که با رشد 100 درصدی همراه بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از بانک پاسارگاد، گفت: برای اولین بار در استان دو باب کتابخانه عمومی در شهر گچساران با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500هزار ریال ساخت و به بهره‌برداری رسید.

قربانی افزود: سر جمع در سال 94 بالغ بر پنج میلیارد ریال از خیرین کمک‌های نقدی و غیر نقدی جذب شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت‌های فرهنگی این اداره‌کل پرداخت و گفت: 16 کانون ادبی در سال 94 تشکیل گردید و نسبت به سال قبل رشد صد درصدی داشتیم.

قربانی افزود: سال 94، 247 مسابقه فرهنگی و هنری در سطح استان و ٨ نشست کتابخوان برگزار کردیم که در این 8 نشست کتابخوان 86 کتاب توسط ارائه دهندگان به اشتراک گذاشته شد. همچنین 19 جلسه نقد شعر و سبک شناسی ادبی برگزار شد که سال 93 فقط 2 جلسه برگزار شده بود.

وی برگزاری 114 نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌ها و مکان‌های عمومی، 5 مسابقه آنلاین، تجهیز 23 کتابخانه عمومی به اسباب بازی کودکان، رونمایی از 9 کتاب، انتشار اخبار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در رسانه‌های محلی و کشوری و درج 471 خبر در پورتال اطلاع رسانی اداره‌کل را از دیگر اقدامات خود عنوان کرد.

در پایان این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اهداء لوحی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: تجهیز ، کتابخانه ، عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.