هراتیان : نظارت های پزشکی افزایش یافته است

رئیس فدراسیون پزشکی کشورمان گفت: خوشبختانه دیگر هواداری فوت نکرد و ما شاهد افزایش نظارت ها هستیم.

زهره هراتیان رئیس فدراسیون پزشکی در گفت و گو باخبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ گوی سوالات شد .

وی در خصوص حمله قلبی صورت گرفته دو هوادار در بازی میان دو تیم تراکتور سازی و ذوب آهن گفت :
خوشبختانه هر دو هوادار تیم فوتبال تراکتور سازی که دچار حمله قلبی شده بودند بهبود یافتند و خوشبختانه دیگر شاهد فوت هوادارن فوتبال نبودیم .  

هراتیان در ادامه خاطر نشان کرد : این اتفاق را می توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد ابتدا آن که بر اساس آمار وزارت بهداشت عوامل استرس زا زیاد شده اند  و متاسفانه ما شاهد افزایش استر س در جامعه هستیم . این آمار فقط برای فوتبال دوستان نیست و ما شاهد افزایش استرس در تمام زمینه ها هستیم.
 
وی در ادامه افزود : راهکار ما برای حل این گونه مشکلات این است که نظارت خودمان را بیشتر کنیم . دومین نکته ای هم که حالا باید به آن توجه کرد آن است که سطح نظارت ما و توجه ما در سال های گذشته افزایش یافته است و اگر در گذشته کسی دچار حمله قلبی می شد ما خبر دار نمی شدیم اما هم اکنون به دلیل پوشش گسترده ای رسانه ها نظارت ها و توجه ها هم افزایش یافته است .  

رئیس فدراسیون پزشکی در ادامه افزود : در بازی تراکتور و ذوب آهن ما شاهد دو اتفاق خوب بودیم . همواره بر اساس قانون فیفا باید دو ماشین آمبولانس در زمین حضور داشته باشند و یک آمبولانس هم برای هواداران باشد . در این بازی زمانی که هوادار اول دچار این اتفاق شد به سعت با آمبولانس اول به بیمارستان انتقال داده شد و زمانی که هوادار دوم دچار این اتفاق شد تنها 2 دقیقه زمان وجود دارد تا شخص خاطی نجات داده شود در غیر این صورت شانس زنده ماندن بسیار کم می شود پس به همین دلیل خوشبختانه از دستگاه های شوکی که ما 3 سال است آن را برای مسابقات الزامی کرده ایم استفاده شد و هوادار خاطی نجات پیدا کرد تا همگی خوشحال باشیم. 

هراتیان در خصوص راهکار های موجود برای کم شدن این اتفاقات گفت : ابتدا شاخصه ها و عواملی وجود دارد که باعث این گونه اتفاق ها می  شوند که از جمله آن ها می توان به آلودگی هوا به خصوص در تهران ، عدم تحرک هواداران ، تغذیه نامناسب و عوامل استرس زا در جامعه اشاره کرد . هم چنین متاسفانه افراد دیگر به طور منظم چکاپ انجام نمی دهند و اهمیتی برای سلامت خود قائل نیستند پس به این دلیل هواداران فوتبال باید مدیریت شوند و ما آموزش های لازم را برای آن ها داشته باشیم تا بتوانند در 90 دقیقه ای که در ورزشگاه حضور دارند از فوتبال لذت ببرند . همچنین باید آموزش هایی هم برای لیدر ها در نظر گرفته شد  و در این امر همین طور که تاکنون رسانه ها کمک کرده اند بازهم از این مسئله حمایت کنند تا هم آموزش های لازم به هواداران داده شود وهم این دستگاه برای رده های پایین تر فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار