معاون استاندار و فرماندار نیشابور از فرهیختگان، اندیشمندان، صاحب نظران، اساتید، شاعران و هنرمندان برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری دعوت کرد.

دعوت فرماندار نیشابور برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز ملی عطاربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، غلامحسین مظفری ضمن دعوت از مقامات کشوری و استانی گفت: مجموعه مدیریتی شهرستان برای این میزبانی آمادگی کامل دارند.

وی افزود: همه ساله در 25 فروردین روز ملی خالق سیمرغ" شیخ فریدالدین عطارنیشابوری" این شاعر و عارف نامی ملی، مراسم بزرگداشتی در نیشابور برگزارمی شود.
شیخ فرید الدین محمد ابن ابراهیم عطار نیشابوری شاعر و عارف فرهیخته حدود سال 540 هجری قمری در کدکن از توابع نیشابور متولد و در حدود سال 618 هجری قمری در قتل عام نیشابور توسط مغولان به شهادت رسیده است .
از آثار وی می توان به منطق الطیر، مصیبت نامه، الهی نامه، اسرار نامه، مختار نامه، مجموعه رباعیات، دیوان قصاید، غزلیات و تذکره الاولیاء اشاره کرد.
عطارنیشابوری از شاعران بزرگ و عارفان نامدار ایران است که مقام و تاثیر وجودی او در تاریخ و اندیشه و تفکر معنوی ایرانی و اسلامی بسیار مهم و قابل توجه است.
جایگاه عطار نیشابوری در میان شاعران عارف ایران زمین بسیار مهم و استوار است و شعرعرفانی فارسی که با سنایی آغاز می شود در عطار به مرحله کمال و پختگی خود می رسد و اوج خود را در آثار جلال الدین مولوی می یابد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.