اهواز،

افزايش 33 درصدي حجم تزریق گاز به میدانهای نفتی جنوب

مدير منطقه يک عمليات انتقال گاز از افزايش 33 درصدي حجم تزريق گاز به ميدانهاي شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب در يکسال گذشته خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اهواز،  عبدالحسين کوتکي با بيان اينکه اين ميزان  نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزليش داشته است گفت با اين ميزان افزايش حجم تزريق گاز  به ميدانهاي شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب  به 11 ميليارد و 300 ميليون مترمکعب رسيد.

وي گفت: اين حجم تزريق گاز به ميدانهاي نفتي جنوب کشور از سوي اين منطقه عملياتي يک رکورد محسوب مي شود.

مدير منطقه يک عمليات انتقال گاز همچنين با اشاره به افزايش ١٣ درصدي ميزان گاز تزريقي به ميدان نفتي آغاجاري افزود: پارسال بيش از شش ميليارد و 800 ميليون مترمکعب گاز به اين ميدان تزريق شده است.

عبدالحسين کوتکي با بيان اين که تزريق گاز به ميدانهاي نفتي از جمله سياستهاي وزارت نفت و شرکت ملي گاز ايران براي صيانت از اين ميدانها به شمار مي رود، اعلام کرد: هم اکنون روزانه ٣٢ ميليون مترمکعب گاز به ميدان آغاجاري تزريق مي شود.

به گفته وي، منطقه يک عمليات انتقال گاز در سال ٩٤، به دو ميدان نفتي کرنج و کوپال به ترتيب ٣,٤ و بيش از يک ميليارد مترمکعب گاز تزريق کرده که اين مقدار به ترتيب ٨٣ و ٣٣ درصد رشد داشته است.

منطقه يک انتقال گاز داراي ١٠ تاسيسات تقويت فشار  است و ٢ هزار و ٢٥٠ کيلومتر خطوط اصلي گاز در سه استان خوزستان، کهگيلويه و بوير احمد و بخشي از چهارمحال و بختياري را زير پوشش دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.