لرستان؛

آغاز ساماندهی و ترمیم درختان كهنسال بروجرد

مدیرعامل سازمان پارك ها و فضای سبز بروجرد از آغاز ساماندهی و ترمیم درختان كهنسال این شهر خبر داد و گفت: این طرح از محوطه امامزاده جعفر(ع) آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علیرضا برق دهنده افزود: درختان چنار و توت محوطه امامزاده جعفر(ع) بیش از 150 سال عمر دارند كه به لحاظ قدمت، تنومندی و زیبایی مورد توجه مسافران و زائران قرار می گیرند.
وی اضافه كرد: این درختان به دلیل سن بالا و بر اثر عوامل طبیعی و شرایط محیطی در حال تخریب هستند كه با انجام عملیات فنی شامل قطع شاخه های خشك و خطرساز و پر كردن تنه های پوسیده و خالی شده با مخلوط ملات، قارچ كش و چسب لاتكس زیر نظر تیم كارشناسی سازمان ترمیم شده اند.
وی گفت: احیای درختان و فضاهای سبز اماكن متبركه و مذهبی در راس فعالیت های سازمان پارك ها و فضای سبز قرار گرفته است كه ضمن ترمیم این درختان، فضای سبز جدید نیز در این اماكن ایجاد می شود.
برق دهنده با ارائه گزارشی از عملكرد نوروزی سازمان پارك ها و فضای سبز شهرداری بروجرد به كاشت 250 هزار جعبه گل فصلی در ورودی های شهر مانند بلوار كمربندی، بلوار اراك، بلوار امام(ره) و میادین و بلوارهای سطح شهر اشاره كرد و گفت: تعویض لامپ های سوخته روشنایی فضای سبز، طراحی، ساخت و نصب گلدان های طبقاتی و تجهیز مبلمان شهری از اقدامات این سازمان در نوروز می باشند.
وی افزود: تجهیز سرویس های بهداشتی و شبكه آب، كاشت و نصب دسته گل تزئینی در میادین ورودی شهر و تجهیز نمازخانه پارك ها و اماكن گردشگری مانند ترنجستان، تپه چغا و باغ فدك از دیگر اقدامات انجام شده برای ورود به سال جدید می باشند.
مدیرعامل سازمان پارك ها و فضای سبز بروجرد اظهار كرد: تعمیر و تعویض پمپ و شناور آبنماهای سطح شهر و شستشوی حوض آبنماها، تكمیل و آماده سازی كفپوش پارك شهید بهشتی، سرویس ست های ورزشی و وسایل بازی كودكان در سطح پارك ها و رفع خطر و موانع خطرساز از سطح پارك ها و اماكن گردشگری از دیگر فعالیت های این سازمان در طرح نوروزی بودند.
وی كاشت دو هزار و500 اصله نهال در معدن قدیم تخلیه زباله در منطقه سراب زارم را از دیگر فعالیت های انجام رسیده در این حوزه دانست و افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل كاشت نهال، سازمان پارك ها و فضای سبز شهرداری بروجرد اقدام به كاشت 6 هزار و 500 اصله نهال در حاشیه معابر شهری از جمله محور بروجرد- اراك و حدفاصل پل پیامبر اعظم(ص) تا خیابان 45 متری شهرداری(بلوار ساحلی) نموده است.
براساس آمار، مساحت فضای سبز شهری بروجرد بدون احتساب باغات افزون بر سه میلیون و 520 هزار مترمربع است.
 انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.