رئیس انجمن صنفی قیرطبیعی گیلانغرب از تعطیلی 95 درصد معادن قیرطبیعی گیلانغرب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛از کرمانشاه ؛جهانبخش مرجانی گفت: هم اکنون حدود 95 درصد معادن قیرطبیعی گیلانغرب تعطیل هستند که بخش عمده معادن قیرطبیعی استان را تشکیل می‌دهد.

وی در خصوص دلایل تعطیلی این معادن نیز یادآوری کرد: استخراج قیرطبیعی اصلا از نظر اقتصادی به صرفه نیست و اوضاع بازار بسیار نامناسب است.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب با بیان اینکه اکنون قیمت هر تن قیرطبیعی درجه یک به 200 هزار تومان رسیده، خاطرنشان کرد: دلیل این کاهش قیمت تبعیت بهای قیر طبیعی از قیمت نفت است.

به گفته مرجانی، عمده بازار فروش قیرطبیعی کرمانشاه خارج از کشور بود که اکنون دیگر صرفه اقتصادی ندارد و معدن داران به همین دلیل دیگر کار نمی‌کنند.

وی یادآوری کرد: دلیل دیگر این است که  سال گذشته بارندگی‌های شدید خسارات زیادی به معادن وارد کرد که هنوز درگیر آن هستیم.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب با بیان اینکه این بارندگی‌ها باعث شده معادن پر از باطله و گل و لای شود، ادامه داد: میزان آب جمع شده در برخی از معادن بگونه‌ای است که می‌توان در آن قایقرانی کرد!

به گفته مرجانی با گذشت چندین ماه از مشکلی که بارندگی برای معادن ایجاد کرده، مسئولین هیچ کاری برای کمک به معادن و جبران خسارت نداشته اند و این در حالیست که هریک از معادن حداقل 200 میلیون تومان خسارت دیده اند.

وی افزود: خوشبختانه نفوذ آب تاثیری بر تخریب ذخایر معادن ندارد و مشکلی از این نظر ایجاد نمی‌شود، فقط گلی و لای باعث شده امکان برداشت از معادن وجود نداشته باشد و باطله برداری هزینه زیادی ایجاد کند.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب در ادامه مشکل دیگر معادن قیرطبیعی را راه دسترسی نامناسب به معادن اعلام کرد.

وی از وجود حدود 30 معدن قیرطبیعی در گیلانغرب خبر داد که سهم عمده ذخایر قیرطبیعی استان را در خود جای داده و تصریح کرد: اکنون فقط دو یا سه معدن فعال است و مابقی کار نمی‌کنند.

به گفته رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب، ذخیره قیرطبیعی موجود در این معادن بیش از پنج میلیارد تن است.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: معدن ، صنفی ، قیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵