در پی کارنامه کم فروغ تیم های ایرانی در مسابقات کاراته وان امارات، احمد صافی سرمربی دانشگاه آزاد و شوتوکان ، یادداشتی ارائه کرده است .

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان پنجمین دوره از رقابت های لیگ جهانی کاراته 2016 میلادی موسوم به کاراته وان ، به میزبانی امارات برگزار شد و نمایندگان کاراته کشورمان در مجموع با کسب 1 مدال نقره و 1 برنز در بخش کومیته و 2 مدال برنز در بخش کاتای تیمی به کار خود پایان دادند و کاراته کشورمان در مجموع در رده نهم جدول مدالها قرار گرفتند.
 
اگرچه سطح مسابقات به لحاظ فنی بالا بود و قهرمانان بنام کاراته از سراسر جهان در این رقابت ها حضور داشتند و کاراته کاهای اروپا برای محک جدی خود ، که کمتر از یکماه دیگر در قهرمانی اروپا شرکت خواهند کرد ، پا به این رقابت ها گذاشته بودند ، ولی انتظار بیشتری از نمایندگان کشورمان در این میدان ، بود.
 
در همین خصوص ، احمد صافی سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد و شوتوکان که همراه تیم اعزامی در امارات حضور دارد ، یادداشتی اراءه کرده است:
 
درسهایی که جام الاهلی و کاراته وان دبی برای ایران داشت میتواند برای کاراته ایران بسیار موثر و تاثیر گزار باشد.
 
ما میتوانیم از این تجربه تلخ یک پیروزی اثر بخش در آینده داشته باشیم و یا در سراشیبی سقوط با سرعت بیشتری به انزوا برویم .
 
حذف لحظه ای و شکستهای این رویداد راهگشای آینده کاراته ایران می تواند باشد بچه ها در عین شایسته گی با کمی بی دقتی و تعلل شکستهایی خوردند که می توانست با طعم شیرین پیروزی همراه باشد ولی نشد.
 
تقریبا نگاهی در مجموع به نتایج برای کاراته پر پتانسیل ایران شایسته این کشور مستعد نیست ولی آیند ه نگری و سازمان دهی می توانند در رویداد های رسمی آینده خصوصا قهرمانی جهان در اتریش همه را غافلگیر کند ولی با بررسی کارشناسانه و هدفمند.
 
در حال حاضر وزارت ورزش باید یا با حداکثر سرعت بررسی و شرایط انتخابات را هموار کند و یا ، تا پایان مسابقات جهانی با برنامه ریزی دقیق خود را آماده مسابقات جهانی کنیم در غیر اینصورت قطعا نتایج ما نتایج مطلوبی نخواهد بود.
 
میتوانیم هر دو مسیر را در نظر گرفته و برای یک صعود عالی و یا سقوط تلخ خود را آماده کنیم.
 
ما درگیر حاشیه های خود ساخته ای هستیم که انرژی و توان و فکر خود را معطوف برطرف کردن آن کرده ایم که متاسفانه نا موفق هم بوده ایم.

انتهای پیام/
برچسب ها: صافی ، کاراته ، کاراته وان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار