رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی از توقیف خودروی سواری سمند با 48 میلیون ریال خلافی در این استان خبر داد.

علی سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  اظهار داشت: ماموران پلیس راهور شهرستان ماکو حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی یک دستگاه خودروی سواری سمند را به دلیل تخلفات حادثه‌ساز متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام صورت گرفته از سوابق خودرو مشخص شد که دارای مبلغ 48 میلیون ریال جریمه پرداخت نشده است؛ با روشن شدن موضوع خودرو برای پرداخت دیون دولتی و سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی به یکی از خودروهای توقیف شده به دلیل خلافی بیش از یک میلیون تومان اشاره کرد و ادامه داد: این خودرو توسط ماموران پلیس راهور شهرستان ارومیه متوقف شده است.

سعیدی افزود: در استعلام صورت گرفته شده از این خودرو مشخص شد خودرو دارای 41 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده است، با روشن شدن موضوع خودرو برای پرداخت دیون دولتی و سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

وی تصریح کرد: برابر ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از تردد خودرو های متخلف با خلافی بیش از 10 میلیون ریال جلوگیری و این خودروها در صورت مشاهده توقیف خواهند شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به نقش مردم در تامین و برقراری نظم و امنیت از شهروندان خواست جهت اجرای هر چه بهتر طرح‌ها با پلیس همکاری بیشتری داشته باشند و هر گونه موارد مشکوک را به خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی گزارش کنند.

وی بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان تاکید و افزود: رانندگان باید توجه داشته باشند در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به 10 میلیون ریال برسد، پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، دستور توقیف خودرو صادر و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

سعیدی با بیان اینکه هدف پلیس از صدور برگ جریمه کسب درآمد نیست، ادامه داد: در واقع هدف اصلی پلیس راهور ارتقا ایمنی و فرهنگ ترافیک بوده لذا از تمام رانندگان درخواست می‌شود قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.