قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی گفت: امنیت جمهوری اسلامی با ظرفیت دینی، انقلابی و ملی مردم پشتیبانی می‌شود.

اعتماد مردم به حاکمیت پشتیبان امنیت جمهوری اسلامی استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی در افتتاحیه دوره آموزشی وزارت کشور برای بازرسان و کارشناسان که صبح امروز (سه شنبه 24 فروردین ماه) در وزارت کشور برگزار شد، گفت: ما در سطح تمامی دستگاه‌های اجرایی اهتمام داریم تا فعالیت‌های مربوط به ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی را به اجرا درآوریم که این امر در سطح استان‌ها نیز اجرایی می‌شود و براساس گزارشات مسئولان ارشد مشهود است.

وی افزود: اگر در این نشست‌ها تجارب میان ائمه و مسئولان استانداری تبادل شود نتایج آن فراگیرتر خواهد بود.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی پیگیری ضعیف در کشور را یکی از معضلات دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: مسئله پیگیری در کشور بسیار ضروریست و متأسفانه ما پیگیری ضعیفی داریم که کار بازرسان یکی از موتورهای محرکه پیگیری در دستگاه‌هاست و بازرسی یکی از محک‌هایی است که سبب می‌شود ضعف‌ها شناسایی شود.

میرباقری ادامه داد: ما نقطه ضعف بزرگی در اداره کشور داریم و فکر می‌کنیم اگر درباره موضوعی فکر کرده و برنامه‌ریزی و ابلاغ کنیم کار تمام شده است و در این درحالیست که بررسی بازرسی هم در این میان نقش مهمی دارد که سبب رسیدن به هدف می‌شود.

وی افزود: امقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی نامیدند در پیام نوروزی خود فرمودند، چنانچه که ما بخواهیم آسیب‌های اجتماعی و مسائل اجتماعی بهبود پیدا کنند باید به  اقتصاد مقاومتی توجه کنیم.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: به نظر ما پیام رهبری حاکی از این است که آسیب‌های اجتماعی همچنان یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه مقام معظم رهبری است و باید آسیب‌ها و مشکلات کشور مدیریت شود. 

میرباقری ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی امتیازهای فوق‌العاده‌ای داریم که امنیت، ظرفیت‌های انقلابی و مردم از این امتیازهای برجسته است که در صورت لزوم به میدان آمده و این امنیت را استحکام می‌بخشند.

وی با اشاره به اینکه هویت دینی مردم در تمامی مراسم‌های مذهبی در طول سال هویداست تصریح کرد: هویت دینی مردم نشان می‌دهد این مردم انقلاب را دوست دارند و در زمان‌هایی که لازم است مانند حماسه 22 بهمن حضوری جانانه پیدا می‌کنند که همین امر امنیت فوق‌العاده‌ای را بوجود آورده است، همچنین حضور پرشور مردم در مسائل ملی که از اولین انتخابات جمهوری اسلامی وجود داشته است خود به این امنیت تحکیم می‌بخشد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی همچنین به حضور پرشور مردم در انتخابات اخیر اشاره و تصریح کرد: میانگین مشارکت مردم در انتخابات برگزار شده در جمهوری اسلامی 63 درصد بوده است که این رقم در انتخابات اخیر عددی متوسط است و این موضوع در کشوری که انتخابات درآن اجباری نیست سبب می‌شود تا امنیت ایران با ظرفیت دینی، انقلابی و ملی مردم پشتیبانی شود.

میرباقری تصریح کرد: بنیان جمهوری اسلامی بنیانی قوی است.

وی ادامه داد: در سفرهای مسئولان بلندپایه کشورهای دیگر به جمهوری اسلامی دارند و به دیدار رهبری می‌روند مقام معظم رهبری به روشنی در این دیدارها از جنایت‌های آمریکا پرده برمی‌دارد و خباثت‌ها و نقش آمریکا در تروریسم را تشریح می‌کند.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی خاطر نشان کرد: از برخوردهای دشمن می‌توانیم به ظرفیت‌های درون کشور خود پی ببریم چرا که دشمنان با تمامی قدرت خود و از تمامی جوانب از جمله مسائل منطقه‌ای، ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی خود استفاده می‌کنند تا جلوی ظرفیت‌های ما بایستند که این امر نشانگر قدرت برتر ایران است.

میرباقری ادامه داد: مردم باید کانون تمامی مسائل باشند و رضایت مردم اعتماد به حاکمیت و انگیزه داشتن مردم مؤلفه‌های مهم امنیت ملی است و هدف از بازرسی و نظارت این است که کارها به بهترین نحو انجام شود تا حقوقی از ارباب رجوع تضعیف نشود. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار