عضو شورای عالی تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور گفت: اولین معنا از حضور در نماز جماعت ولایت‌پذیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الاسلام‌ علیرضا پناهیان  در نشست ائمه جماعات استان قزوین بر اجرای برنامه های آگاهی بخشی در حوزه سیاسی در مساجد تاکید کرد .

وی گفت:این‌که در مساجد مردم را سیاسی بار بیاورید به معنای آن است که مردم را مسلمان بار آورده‌اید؛ چرا که دین از سیاست جدا نیست.

وی خاطرنشان کرد: امام جماعت باید عادل باشد و کاری خلاف مروت انجام ندهد و کسانی که در حکومت امام زمان (عج)، در هر سطحی زمامدار هستند باید عدالت داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ پناهیان همچنین از ائمه جماعات خواست تا  در حوزه تغذیه مطالعه بیشتری انجام دهند و با آگاهی و علم به تغذیه درست، آن را در مساجد برای مردم بازگو کنند.

 رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین هم در ابتدای این جلسه با تأکید بر این‌که تنها مرجع انتخاب ائمه جماعات استان، این مرکز است، گفت: طبق قانون  هیچ شخص و یا ارگانی نمی‌تواند امام جماعتی را عزل و یا نصب کند و این مسئولیت بر عهده مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی گفت : باید هیئت امنای مساجد با معرفی امام جماعت انتخاب شوند و حکم هیئت امنا را نیز اداره اوقاف صادر می‌کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.