اهواز؛

بيش از 900 هكتار از اراضي ملي در شهرستان شوش احيا شد

فرماندار شوش از احیای بیش از 900 هکتار در اراضی ملی این شهرستان با كاشت 173 هزار اصله نهال از نوع كهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتي بیان داشت: توجه به كاشت و حفاظت از درختان به عنوان يك سرمايه ملي بايد مد نظر قرار گيرد.

وي اظهار کرد: استفاده از ظرفيت سازمان‌هاي مردم ‌نهاد مي‌تواند تاثير بسزايي در صيانت از جنگل‌ها و بهبود وضع موجود داشته باشد.

نجاتی به زمين هاي غير قابل استفاده در اختيار برخي ادارات شوش اشاره كرد و افزود: از اين فضاهاي خالي بايد در جهت توسعه فضاي سبز شهرستان و كاشت درختان مثمر استفاده شود.
فرماندار شوش از شناسنامه دار كردن درختان سطح شهر خبر داد و اذعان داشت: در جهت جلوگيري از قطع درختان ضروري شهرداري شوش نسبت به اين امر اقدام كند.

این مقام مسئول از اداره هاي منابع طبيعي، بنياد مسكن و ثبت اسناد و املاك شهرستان شوش خواست ضمن جلوگيري از ساخت و ساز غير مجاز در اراضي خارج از حريم روستاها، كميته ويژه اي را جهت بررسي وضعيت واگذاري اراضي به افراد واجد شرايط بر اساس قانون فراهم نماید.

جلوگيري از قطع درختان و ساخت و ساز غير مجاز، حرس درختان و همچنين شناسنامه كردن درختان از مهم ترين موضوع هاي مطرح شده در نشست كميته حفاظت از منابع طبيعي و محيط زيست شهرستان شوش بود.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار