دولت بحرین در اقدامی همسو با سیاست‌های رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان و گروه‌های مخالف داخلی را در فهرست گروه‌های تروریستی خود جای داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دولت بحرین در تازه ترین اقدام خود علیه محور مقاومت، حزب الله لبنان را در فهرست گروههای تروریستی خود قرار داد؛ گروه های مخالف داخلی نیز در این فهرست جدید دولت بحرین قرار دارند.

 خبرگزاری دولتی بحرین فهرست 65 گروه و جنبش از جمله گروه های انقلابی در داخل را که تروریستی دانسته است، منتشر کرد.

حکومت بحرین در این فهرست که به تصویب هیئت وزیران آن رسیده است، نام حزب الله لبنان را در کنار گروه تروریستی القاعده و شاخه های آن یعنی "القاعده در شبه جزیره عربی، ""القاعده در سرزمین مغرب اسلامی" و "جبهه النصره" در سوریه آورده است.

این فهرست همچنین اسامی بوکو حرام در نیجریه، جهاد اسلامی در مصر، "المرابطون" در مالی را در کنار اسامی تعدادی از تشکل های محلی انقلابی بحرینی از جمله "ائتلاف جوانان 14 فوریه"، "سرایا الاشتر" و "سریا المقاومه الشعبیه" قرار داده است.

بحرین با این کار جا پای امارات گذاشت که فهرستی متشکل از 83 گروه را درماه نوامبر گذشته اعلام و آنها را تروریستی دانست.

شورای همکاری خلیج فارس متشکل از بحرین، امارات، عربستان، کویت، عمان و قطر نیز دوم ماه مارس گذشته، در اقدامی همسو با سیاست‌های رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را به زعم خود گروه تروریستی خواند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkmenistan
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
به نظر می رسد استفاده ی ابزاری از واژه های تروریسم به جای توجه به مصداق واقعی آن،کار را برای کل بشریت،سخت کرده است .اگر می شد از این واژه فقط برای کشتن غیرنظامیان و افراد فاقد سلاح ،استفاده کرد و با گروه های مردمی تعامل سازنده در عدم بکارگیری خشونت و خصوصا انفجارهای غیرقابل کنترل داشت،دنیا محل امن تری برای همه می شد.
آخرین اخبار