مرکز تحقيقات نانو زيست فناوري در دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول فعاليت خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مدير پژوهشي دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول گفت: اين مرکز با محوريت صنايع تبديلي و با توجه به نيازهاي کشاورزان در توليد محصولات اين حوزه،  فعاليت خود را آغاز کرده است.

محمد ذاکر مشوق اظهار داشت: توجه به رشد و گسترش حوزه علم و فناوري اولويت نخست خدمات آموزشي و فرهنگي امسال اين دانشگاه  در حوزه‌هاي مختلف علمي و آموزشي است.

وي افزود: به همين جهت و با توجه به ظرفيت علمي و جغرافيايي منطقه، رشد بستر و شاخص‌هاي علمي اين دانشگاه  در حوزه‌هاي مختلف آب و انرژي مورد توجه قرار گرفته است.

مدير پژوهشي دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول عنوان کرد: به همين جهت شوراي سياست گذاري حوزه آب و انرژي با همکاري سازمان آب و فاضلاب استان خوزستان و سه سد و شرکت دز و کرخه و آبياري شمال استان خوزستان تشکيل و آغاز به کار کرده است.

وي گفت: هم چنين با همکاري بخش‌هاي مختلف شهري، دبيرخانه کنترل کيفي رودخانه دز نيز با همکاري دانشگاه صنعتي جندي شاپوردزفول ، فعاليت خود را آغاز کرده  و توانسته خدمات گسترده در بخش حفاظت از اين بستر آبي در شمال استان خوزستان را فراهم کند.

مشوق بيان کرد: با اجراي اين طرح‌ها و تشکيل جلسات مشاوره امکان نظرسنجي و نياز سنجي و نيز بررسي راه‌کارهاي علمي و منطقي در حوزه آب و انرژي به نحوي مطلوب پيش بيني و فراهم شده است.

مدير پژوهشي دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول گفت: توجه به حفظ و توسعه کاوش و بازسازي آثار تاريخي سايت باستاني جندي شاپور و همکاري با شهرداري دزفول در جهت معماري شهري دزفول و توسعه خدمات کشاورزي از جمله برنامه‌ها و اهداف اين دانشگاه  است.


انتهای پیام/
برچسب ها: خوزستان ، نانو ، فناوری ، دزفول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.