عملیات برداشت دانه روغنی کلزا ازسطح مزارع شهرستان گرمسیری دهلران آغاز شد.

آغاز برداشت محصولات کشاورزی در مناطق گرمسیریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مدیر جهادکشاورزی شهرستان دهلران در اولین جلسه کمیته برداشت محصولات زراعی این شهرستان ضمن اعلام آمادگی بیشتر دستگاه‌های مسئول در فصل برداشت گفت: 8 مرکز خرید برای تحویل گرفتن محصولات کشاورزان دهلران فعال شده است.

وی با بیان اینکه 1830 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیرکشت کلزا قراردارد گفت: پیش بینی میشود ازاین سطح 3500 تن کلزا به ارزش 80 میلیارد ریال در دومرکز خرید موسیان و دشت عباس از کلزاکاران خریداری شود.

کرمی گفت: همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه تامین ماشین‌آلات مورد نیاز برای برداشت محصولات تاکنون 48 دستگاه کمباین در شهرستان آماده انجام عملیات برداشت است.

وی افزود: در این زمینه ودر آغاز فصل برداشت کلزا و غلات یک دوره آموزشی تنظیم کمباین با حضور کارشناسان برای جلوگیری از هدررفت محصول نیز برگزار شده است.

فرماندار شهرستان دهلران در  این جلسه اظهار داشت: همه باید حمایت خود را از کشاورزان که در زمینه خودکفایی کشور به واردات محصولات زراعی گام برمی‌دارند عملیاتی کنند.

وی گفت: برای شروع عملیات برداشت محصولات در شهرستان دهلران همه ساز و کارهای اساسی از جمله آمادگی انبارها و سیلوها, عوامل خرید, ماشین آلات برداشت و نظارت بر برداشت انجام شده است.

فرماندار دهلران تصریح کرد: برای جلوگیری از خرید محصولات توسط افراد سودجو و جلوگیری از خروج محصول از مبادی خروجی شهرستان دهلران با هماهنگی نیروی انتظامی اقدامات لازم تدارک دیده شده است. 

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.