جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر اصفهان در هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور در گلستان شهدای این شهر با آرمان های شهدا تجدید میثاق كردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هنرمندان سینما و تئاتر اصفهان در این مراسم با اهدای شاخه های گل بر مزار شهدای8 سال دفاع مقدس همچنین شهدای مدافع حرم نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با آنها آرمان های شهدا تجدید میثاق كردند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مراسم با اشاره به آیات قرآن پیرامون مقام شهید و شهادت اظهاركرد بنا به نص قرآن كسانی كه در راه خدا به شهادت می ‌رسند كشته نیستند بلكه نزد خدا روزی خورده و زنده هستند.

حبیب‌ رضا ارزانی خطاب به هنرمندان گفت: شما با حضور در گلستان شهدا برای ارزش‌ های اسلامی و ملی خود را پاس داشته اید و این از ویژگی هنرمندان است.

وی با اشاره به اینكه هنرمند با استفاده از روح لطیف و با وجدان خود آثار هنری خلق می كنند تصریح کرد:خداوند خالق زیبایی و هنر است كه در وجود هنرمند تجلی پیدا كرده است و لازم است شما هنرمندان در خلق آثار هنری نیز دنباله رو این شهیدان باشید زیرا امنیت ما و اقتدار ایران اسلامی به بركت خون شهداست.

با شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372این روز به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.



انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.