کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بدون شک صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی برای همه مردم و فوتبال ایران افتخار بزرگی خواهد بود.

پایان رأفت در گفتگوبا خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تیم ملی فوتبال کشورمان در راه صعود به جام جهانی و حضور کارلوس کی روش اظهار کرد: در ابتدا باید عنوان کنم تیم ملی نه متعلق به کی روش است و نه برای فدراسیون و یا شخص و گروه خاصی، بلکه تیم ملی متعلق به 80 میلیون ایرانی است که همه با صعود به جام جهانی خوشحال خواهند شد.

وی در ادامه افزود: تاکنون ما 4 بار به جام جهانی راه یافته ایم و در واقع حق مردم ما بوده که تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی راه پیداکند، چرا که در سرما و گرما یار و یاور تیم ملی بوده و یار دوازدهم بوده اند.

رأفت با اشاره با گروه تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نهایی جام جهانی 2018 روسیه تصریح کرد: نمی توان گفت در گروه سختی قرار گرفته ایم، اما نباید هیچ حریفی را دست کم بگیریم چرا که ضعیف ترین تیم ها ممکن است شگفتی ساز شوند.

کارشناس فوتبال کشورمان با پرداختن به کشور سوریه و فوتبال این کشور گفت: شما می دانید یکی – دو بازی نیست بلکه یک سال تمام باید در برابر همه تیم های قدرتمند آسیا صف آرایی کنیم، از شهریور امسال تا شهریور سال بعد دقیقا یک سال تمام طول می کشد فقط معطوف به بازی سوریه باشیم نمی توان قابل قبول باشد باید بگویم سوریه هم علی رغم جنگ و ناامنی تیم خوبی است که تا این مرحله راه یافته است بازیکنان خوب با توان دوندگی و فیزیکی بالا رو جنگندگی زیاد که می تواند برای کشورمان ایجاد زحمت کند که رمز موفقیت در چنین دیدارهایی حفظ سرایط روحی، روانی و بدنی بالا است.

وی در ادامه به کشور چین به عنوان رقیب همگروهی کشورمان پرداخت و گفت: چین نیز در دو-سه سال اخیر هم متحول شده است و گرچه با این کشور دیدار آنچنانی برگزار نکرده بودیم اما باید گفت می توان با جدیت و درایت کادرفنی برابر این تیم به نتیجه مطلوب دست یافت.

رافت با اشاره به فوتبال قطر هم تصریح کرد : قطر فوتبال منظمی دارد و دارای بازیکنان خوبی بوده است لیگ بسیار پویا و خوب و کشور ثروتمندی است و با توجه به نزدیکی به جام جهانی     2022 و میزبانی تلاش می کند به هرشکلی که شده به جام جهانی راه یابد.

کارشناس فوتبال کشورمان با پرداختن به فوتبال کشورمان و ارزیابی کره جنوبی گفت: کره جنوبی نیز از فوتبال خوبی در آسیا برخوردار و حریف جدی تیم فوتبال کشورمان است اما باید گفت ما فوتبال را ایران که نماد غیرت و تعصب است به نمایش می گذاریم، ما در هر پست بهترین بازیکنان را داریم که هر کدام گنجینه ای از فوتبال ناب آسیا هستند و با حضور 100 هزار هواداردر آزادی این ورزشگاه را برای حریفان جهنم ساخته و امتیازات را کسب می کنیم.
 
وی بیان کرد: شما می دانید سعید عزت اللهی با سن 18-19 سال در بهترین تیم بازی می کند و البته جایگزین آنان بازیکن قدرتمندی است که می تواند سرنوشت بازی را به خوبی رقم بزند.

دربی زیبایی را شاهد خواهیم بود 

پایان رافت در ادامه به دربی حساس روز جمعه این هفته گریزی زد و تصریح کرد: باید عنوان کنم دربی مرحله برگشت در حالی انجام می شود که هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در شرایط خوب و آرمانی قرارگرفته اند و این دربی را زیبا می کند، باید بگویم این دربی 6 امتیازی است چراکه هر دو تیم در شرایط خوبی قرار دارند و اگرتیم برنده شود 4 بازی پایانی را با روحیه بازی می کند.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: پرسپولیس روند روبه رشدی را از هفته هفتم به بعد پیش گرفته است و استقلال نیز در کورس قرار گرفته است و همین روند خوب دو تیم ضمن سخت شدن کار برای دو تیم به فوتبال جذاب کمک می کند، به طور کلی به نظر می رسد جمعه شاهد فوتبال زیبا و تماشاگرپسند خواهیم بود.

وی ادامه داد: تساوی دو تیم به سود تراکتورسازی و استقلال خوزستان خواهد بود و روند جدول را به هم می زند.

وی درباره اینکه چه تیمی برنده می شود عنوان کرد: در واقع پیش بینی سخت است اما به نظر می رسد پرسپولیس برنده می شود، هر دو تیم خوب فوتبال بازی می کنند و پرسپولیس با توجه به بازیکنان خوب و جوان و استقلال نیز با توجه به حضور رحمتی می تواند به برد در دیدار جمعه امیدوار باشد.

رافت درباره ریاست کفاشیان و انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: ما درگذشته افرادی فوتبالی و تحصیل کرده برمسند ریاست فدراسیون فوتبال داشتیم اما من امیدوارم در آینده هر چیزی که به صلاح فوتبال کشورمان است اتفاق بیفتد و هر کسی که لیاقت این پست را دارد برمسند فدراسیون فوتبال حضور یابد، باید در این شرایط همه کمک کنند که بازیکنان با خیال راحت به بازی بپردازند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره کی روش و درخواست وی از فدراسیون فوتبال مبنی بر امکانات اولیه عنوان کرد: در واقع من با کی روش موافق هستم چرا که تیم ملی نیازمند ابزاری برای صعود است، اما وی به مدت 6 سال سرمربی کشورمان بوده و با امکانات آشنایی دارد اما نمی توان در حد و اندازه کشورهای اروپایی امکانات تهیه کرد، البته کوتاهی شده ولی باید جبران شود چون تیم ملی نیازمند حمایت است.

وی در پایان یاد آور شد: امیدوارم که تیم ملی فوتبال کشورمان با اقتدار به جام جهانی 2018 روسیه صعود کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار