رییس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان نمازی، از پیوستن این بیمارستان به شبكه بین المللی بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر رضا جویبار گفت: با توجه به ضرورت تغییر نگرش سیاست گزاران عرصه سلامت و سازمان های بیمه گر كشور از نگرش درمان محور به سوی نگرش سلامت محور كه می تواند گامی بلند در راستای كاهش بار بیماری ها و ارتقای كیفیت زندگی مردم و كاهش هزینه های سازمان های بیمه گر باشد، بیمارستان نمازی، به عنوان نخستین بیمارستان آموزشی عمومی تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشور از سوی دبیرخانه بین المللی بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت به عضویت شبكه بین المللی بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت پذیرفته شد.  
او افزود: بیمارستان نمازی به عنوان یك قطب درمانی در منطقه جنوب كشور با تلاش بی وقفه سه ساله و برنامه ریزی در چهار حوزه استاندارد در زمینه های سیاست مدیریت، ارزیابی بیمار، اطلاع رسانی و مداخلات بیمار، ایجاد محیط كاری سالم و با حمایت و همكاری تمامی كاركنان و مسئولان، به این موفقیت دست یافت.   
استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس بخش پزشکی اجتماعی بیمارستان نمازی، گفت: از آنجا که مراقبت های بهداشتی ابتدایی، بدون حمایت بیمارستان ها ناموفق است، امروزه این گرایش وجود دارد که نقش بیمارستان به عنوان موسسه ای اجتماعی بهداشتی بازتعریف شود؛ یعنی بیمارستان تنها محلی مربوط به بیماری ها نبوده و مسئولیت هایی هم در زمینه های پیشگیری و ارتقای سلامتی، بر عهده داشته باشند.
دکتر مهرداد عسکریان اضافه کرد: در این راستا سازمان جهانی بهداشت، شبکه بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت را به عنوان یک طرح آزمایشی، با هدف حمایت از بیمارستان ها برای نشان دادن تاکید بیشتر بر ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری و نه تنها تشخیص و خدمات درمانی، حمایت کرد.  
او با بیان اینکه طرح ایجاد شبکه بین المللی بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت در سال 2008 میلادی، به عنوان یک سازمان غیردولتی در سوییس مطرح شد، ادامه داد: این روند به گسترش دامنه خدمات این شبکه از خدمات تشخیصی درمانی به خدمات پیشگیری و سایر خدمات سلامت، منجر شد.
دکتر عسکریان افزود: یکی از اولویت های کلیدی سازمان جهانی بهداشت، همکاری در ایجاد شبکه بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت است که در بین عناصر اصلی این همکاری، سند سلامت سازمان جهانی بهداشت برای سال 2020 به چشم می خورد.
رییس بخش پزشکی اجتماعی بیمارستان نمازی، گفت: تامین منافع بیماران بستری در بیمارستان ها، کارکنان بیمارستان ها و جامعه و محیط زیست در این سند، پیش بینی شده است.
او هدف از عضویت در شبکه بین المللی بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت را رسیدن به ارتقای سلامت در بیمارستان ها با بهبود کیفیت مراقبت های بهداشتی، ارتباط بین بیمارستان با خدمات بهداشتی در جامعه و حفظ محیط زیست سالم عنوان کرد و یادآور شد: در این مسیر، شرایط برای رضایت بیماران، خانواده آنها و کارکنان فراهم می شود.
این حکم سیزدهم اسفند 94 ، برابر با سوم مارس 2016، از سوی دبیرخانه بین المللی بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت، به بیمارستان نمازی شیراز اعطا شد.  

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار