مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی از ارائه بیش از 2 میلیون و 900 هزار نفر ساعت آموزشهای فنی و حرفه ای در سال گذشته در موسسات کارآموزی و آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای برای کارجویان و کارآموزان علاقمند به مهارت آموزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ محسن مددي با بیان اين خبر افزود: این اداره كل در سال گذشته با برگزاری 3 هزار و 559 دوره آموزشی، 2 میلیون و 975 هزار و 892 نفر - ساعت در بخش خصوصی مؤسسات کارآموزی و آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی ارائه داده است.

مددي با اشاره به فعاليت 303 آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي در بخش های صنعت ،خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنردر سطح استان، گفت: از این تعداد 212 آموزشگاه مختص خواهران ، 30 آموزشگاه مختص برادران و 61 آموزشگاه به صورت دو منظوره ، آموزشهای مهارتی را ارائه می دهند.

وی افزود: در سال گذشته 15 هزار و 827 نفر كارآموز آموزشهاي مهارتي لازم را در آموزشگاههاي آزاد فني و حرفه اي در سطح استان فرا گرفته اند كه از اين تعداد 9 هزار و 5 نفر بانوان و 6 هزار و 822 نفر مرد بودند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به منظور نظارت برکیفیت آموزشهای ارائه شده در این آموزشگاهها 707 بازرسی انجام داده است.

وی یادآورشد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی برای تقويت بخش خصوصی آمادگی دارد تا در صورت توانمندی بخش خصوصي ، بخش هايی از فعاليتهای خود را بر اساس شيوه نامه های مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای واگذار نمايد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.