فصل بهار یکی از فصل های است که به خاطر وجود گل و گیاه فراوان برای بسیاری از افراد آزار دهنده است اما راههای وجود دارد که میتوان به کمک آنها آلرژی ها را تا حد زیادی کاهش داد .

به گزارش خبرنگار توصیه های برای خلاصی از آلرژی های بهاریگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یک متخصص آلرژی گفت: در فصل های بهار و پاییز بخاطر گرده گلها وگیاهان که در هوا پخش می شود بر خی افراد دچارآلرژی های از قبیل عطسه ،آبریزش بینی ،تورم چشم وخارش پوست می شوند و همچنین در برخی از افراد مشکلات تنفسی را به همراه دارد .


کیانوش انصاری با بیان اینکه مواد آلرژی زا ی موجود در هوا باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود گفت: با پرهیز غذایی وخوداری از مصرف غذاهای سرخ کردنی ، شکلات ،قهوه ،ادویه جات ،گوجه فرنگی ،بادمجان ،خربزه می توان تا حد زیادی آلرژی ها را کنترل کرد.

وی در ادامه تصریح کرد:  مصرف مواد غذایی صنعتی و کارخانه ای به دلیل وجود نگهدارنده ها ،رنگ های مصنوعی و طعم دهنده ها ی موجود در آنها و همچنین غذاهای که به مدت طولانی فریز شده اند و غذا های سر شار از چربی مثل سس های مایونز ،روغن های جامد و فست فودها تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن است و عوارض ناشی از آلرژی فصلی تشدید می کند.

کیانوش انصاری متخصص آلرژی با اشاره به اینکه استفاده از فیبر ها ،آنتی اکسیدان ها و همچنین استفاده از داروهای ضد آلرژی تحت نظر پزشک سیستم دفاعی بدن ما را در مقابله با آلرژی های فصلی تقویت می کند افزود: همچنین هنگامی که میزان گرده گل و گیاهان در هوا خیلی بالاست از منزل خارج نشوید ودر هوای آزاد قرار نگیرید و پنجره های اتاق خود را در این اوقات ببندید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار