رانش زمین در دو روستای طویدره و کرد محله کلاردشت سبب نگرانی ساکنان مسیر رانش و اهالی 500 خانواری مردم این دو روستا شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علیرضا ذکائیان بخشدار مرکزی کلاردشت گفت: روستای طویدره یکی از روستاهای گردشگری ومرکزی شهرستان است که متأسفانه علیرغم چشم اندازهای زیبای ای روستا با خطر رانش زمین روبرو شده است که این خطر به روستای پائین دست نیز رسیده است.

روستاهای گردشگری کلاردشت در خطر رانش + تصویر

بخشدار کلاردشت افزود: کارشناسان بنیاد مسکن شهرستان های چالوس و کلاردشت پس از بررسی ، شیب تند این روستاها، وجود چشمه های پرآب در بالادست ،بالا بودن ایستایی آب وسست بودن خاک را علت رانش زمین دراین دو روستا اعلام کردند.

 روستاهای گردشگری کلاردشت در خطر رانش + تصویر


ذکائیان کمبود اعتبار برای پیشگیری و ایمن سازی مسیر را از جمله مشکلات دیگر در این مورد اعلام کرد و افزود: از 100 میلیون تومانی که در سال 94 برای مهار رانش در این اختصاص پیدا کرده بود 45 میلیون تومان محقق شد که قابل ملاحظه نیست.

ذکائیان درخصوص راهکار حل معضل رانش در دو روستای کلاردشت گفت: کارشناسان برای حل این پدیده 2 راهکار پیشنهاد دادند که یکی از آن ها حفر تعدادی چاه در نقاط مختلف این دو روستا دیگری مهار وکانالیزه کردن مسیر آب های روان چشمه های بالادستی است که مستلزم اعتبار قابل توجه کارشناسی شده خواهد بود.

یاسین دلفان همتی نائب رئیس شورای بخش کلاردشت با ابراز نگرانی از روند افزایشی رانش زمین وتهدید خانه های روستایی گفت: متأسفانه رانش زمین از سال 90 حرکتش را از روستای طویدره آغاز کرد وما شاهد بازدید استاندار ومدیر بحران وقت استان ودیگر مسئولان شهرستانی ومحلی بودیم.

روستاهای گردشگری کلاردشت در خطر رانش + تصویر

وی افزود: مقرر شده بود حدود 2 میلیارد تومان برای مهار رانش مصوب کنند ولی در این چند سال فقط 50 میلیون تخصیص دادند که هزینه حفر یک دهنه چاه نیز نمی شود.

یاسین افزود: بی توجهی مسئولان استانی و شهرستانی به خواست مردم سبب شد نه تنها مهار رانش از روستای بالادست صورت نگیرد بلکه امروز رگه های رانش زمین با گسترش زیادی به روستای پائین دست برسد که اگر رانش اولیه زمین 10 خانوار روستای طویدره را درسال 90 تهدید می کرد درحال حاضر همه 600 خانوار دو روستا را تهدید می کند.

 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.