آمار تکان‌دهنده از مصرف مواد مخدر و الکل در بین دانشجویان آمریکایی

بنا بر گفته روانشناسان آمریکایی دانشجویان سال اول دانشگاه های امریکا اعتیاد شدیدی به مواد الکلی دارند و این مسئله سبب بروز مشکلات درسی و اجتماعی شده است .

به گزارش  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اکثر دانشجویان کالج های مختلف آمریکا از نوشیدنی های غیر مجاز و سرشار از قند فروان در زمان استراحت شان استفاده می کنند که این مسئله کارشناسان را به فکر و ارائه تصمیم گیری برای پیشگیری از مصرف زیاد آن وا داشته است. 

بنا بر نظر انجمن سوء مواد نوشیدنی های الکلی آمریکا ، تاثیر زیاد این مواد بر روند یادگیری دانشجویان منفی بوده و مصرف مایعات الکلی سبب می شود که مسائل اجتماعی دانشجویان تحت تاثیر مصرف آن قرار گیرد. 

بر اساس این تحقیق مصرف الکل در بین دانشجویان سال اول 462 مورد برای 55 هفته تحصیلی از ماه ژانویه و در هنگام تعطیلی دانشگاهها بیشتر از دیگر زمان سال است که این آمار در فصل تابستان تا 31 درصد افزایش می یابد  .روان شناسان در این رابطه می گویند ، دانشجویانی که در طول سال نوشیدنی های الکلی استفاده می کنند نمرات درسی آنها پایین تر از افراد دیگر بوده و روحیه منفی گرایی در آن ها بیشتر است.

در یک نظر سنجی که  از تعدادی دانشجویان آمریکایی انجام شد اطلاعاتی به دست آمد که به شرح زیر است:
عده ای از آن ها اعلام کردند برای مصرف مواد مخدر و الکل تحت فشار هستند. آنها این کار را انجام می دهند تا به دیگران نشان دهند از مصرف مواد مخدر و نوشیدن الکل ابایی ندارند. تعدادی از دانشجویان فکر می‌کنند مصرف مواد مخدر و الکل آنها را آرام می کند. گروهی از دانشجویان باور دارند مصرف مواد مخدر و نوشیدن الکل اضطراب شان را که نتیجه فشار کار، تحصیل و مشکلات مالی است را از میان می برد. تعدادی از افراد گمان می کنند الکل و مواد مخدر کمبود اعتماد به نفس و کم رویی را از میان می برد. و عده ای از آن ها اعتقاد دارند گاهی اوقات، مواد مخدر و الکل، ارتباطات فردی، دستاوردهای تحصیلی و رضایت فردی را ارتقاء می دهند.

مصرف نوشیدنی های الکلی اثر منفی بر اعصاب و روان و مسائل جنسی می گذارد و در خانم های جوان ناباروری را به همراه می آورد.

منبع: مدیکال دیلی 

انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار