به گزارش
گروه استان های باشگاه خیرنگاران جوان
از شهرکرد؛ مدیر صنایع کشاورزی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری
گفت: تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و برند مشخص، افزایش ارزش افزوده و
اتکا به تولیدات داخلی را فراهم می کند.
طهمورث فتاحی، با تأکید بر
اهمیت حمایت از برند سازی محصولات کشاورزی اضافه کرد: از تولیدکنندگان
خواسته شده تا نام و لوگوی محصولات خود را برای طی مراحل قانونی به
جهادکشاورزی استان ارائه دهند تا اقدامات لازم برای اخذ برند صورت گیرد.
وی،
با بیان اینکه برندسازی حلقه مفقودهصنایع تبدیلی کشاورزی و اقتصاد
مقاومتی است، ادامه داد: هم اکنون یک برنامه استراتژیکی مؤثر در حوزه
برندسازی در اقتصاد کشور وجود ندارد.
فتاحی افزود: در دنیای امروز
برندسازی با افزایش حجم عرضه بر تقاضا، در جایگاه مهمی قرار گرفته است و در
این شرایط، مصرف کنندگان، کالاهایی را خریداری میکنند که نسبت به آن
اعتماد بیشتری دارند.
وی تأکید کرد: در این میان، نقش برند در بخش صنایع غذایی بسیار پررنگ تر است.
فتاحی،
با اشاره به اهمیت افزایش تولید ناخالص ملی در اهداف اقتصاد مقاومتی،
اظهار داشت: صنعت کشاورزی می تواند برای تحقق این هدف مؤثر باشد.
وی،
با بیان اینکه ما هنوز از پتانسیل کشور در ارائه برندهای مختلف استفاده
نکردهایم، گفت: هم اکنون برخی از تولیدکنندگان ارتباط مستقیمی با مصرف
کنندگان ندارند و از طریق واسطه ها که تقاضای کالاهای درجه دو یا سه دارند
به فعالیت می پردازند.
مدیر صنایع کشاورزی اداره کل جهادکشاورزی
چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برند سازی از جمله موضوعات حوزه دانش بنیان
است که وقتی با علم و خلاقیت تلفیق شود، ارزش افزوده بالایی داشته و در
تغییر اقتصاد و مقاوم سازی کشور، تأثیر عمدهای دارد.
فتاحی گفت: برای برند سازی در استان و کشور، علاوه بر حمایت دولت و مدیران، نیازمند تغییر نگرش مردم به تولید ملی نیز هستیم.
وی،
با بیان اینکه نقش و نگاه مردم در برندها موجب میشود تا نگاه توسعه
برندینگ در کشور ایجاد شود، افزود: به صورت کلی برند سازی باید در سه وجه
مدیریت خصوصی، دولت و نگاه اجتماعی و تعامل مردم، مورد توجه کشورها قرار
گیرد.
فتاحی، با اشاره به اینکه برای تغییر نگاه مردم و تمایل به
برندسازی در کشور، مسئولان باید به کارآفرینان کمک کنند، گفت: برند ملی
باید بخشی از منافع ملی باشد.
وی افزود: در حال حاضر نگاه ارگانها
به برند داخلی نامناسب و حتی قوانین زائدی وجود دارد که برای رفع آنها باید
از اقتصاد دستوری فاصله گرفت و اقدامات لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و
رقابتی در کشور انجام داد.
فتاحی با بیان اینکه محبوبیت یک کالا نه
تنها هویت اقتصادی کشورها را بالا می برد، بلکه رشد و شعور فعالیت مردم را
هم بیشتر میکند، تصریح کرد: در همین زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در
کشور باید از یکی از ابزارهاهمانند تولید برندهای مطرح و با کیفیت در
بخشهای مختلف استفاده کنیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم گفت: این استان با تولید
بیش از یک میلیون تن محصولات باغی و زراعی از جایگاه برتری در کشور
برخوردار است.
حمیدرضا دانش افزود: استان چهارمحال و بختیاری در
زمینه تولید بادام مقاوم اول، در زمینه قارچ مقام پنجم و در تولید گردو،
رتبه نهم کشور را از آن خود کرده است.
این در حالی است که با تمام این موفقیت ها،
نام و برندی از محصولات تولیدی چهارمحال و بختیاری در بازار وجود ندارد و
در حقیقت برندسازی حلقه مفقوده تولیدات کشاورزی این استان است.
محصولات
کشاورزی و باغی چهارمحال و بختیاری با وجود کیفیت برتر به استان های دیگر
ارسال و با برند آن ها، دوباره به استان بر می گردد و یا در سایر نقاط کشور
به فروش می رسد.
تسریع و کمک به برند سازی
محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری می تواند نقش مهمی در افزایش سرمایه
گذاری، رونق تولید و اشتغال این استان داشته باشد.
لازم به ذکر است: برند سازی و مدیریت برند ها در حوزه تولید یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی
است که در معرفی و ارائه محصولات به بازارهای داخلی و خارجی نقش آفرین می باشد.
انتهای پیام/ ش