وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشری خود در مورد ایران، ادعاهای بی اساس پیشین را تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت خارجه آمریکا در ساعات پایانی روز چهارشنبه گزارش سالانه‌ای که مدعی است به ارزیابی حقوق بشر کشورهای مختلف می‌پردازد را منتشر کرد. واشنگتن در گزارش سالانه سال 2015 درباره حقوق بشر ایران، به تکرار ادعاهای قبلی درباره تهران پرداخته است.

در بخشی از این گزارش 45 صفحه‌ای ادعا شده «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری ایران  سال 2013، بعد از انتخاباتی غیرآزاد روی کارآمده است.

وزارت خارجه آمریکا، علی‌رغم اذعان به «مشارکت مردمی بالا» در آن رأی‌گیری و برگزاری «مناظره‌های آزاد»، ادعا می‌کند فرایند تأیید صلاحیت نامزدها با «معیارهای دلبخواهانه» - به تعبیر واشنگتن - موجب «محدود شدن آزاد و منصفانه بودن این انتخابات شده است.»

 از گزارش‌های حقوق بشری آمریکا به دلیل روش‌شناسی نادرست، اتخاذ استانداردهای دوگانه، غرض‌ورزی و عدم رعایت اصل بی‌طرفی، نادیده گرفتن فرهنگ بومی و سبک زندگی سایر کشورها و مداخله‌جویی‌ در امور داخلی کشورها انتقاد به عمل آمده است.

گزارش جدید واشنگتن درباره ایران با یادآوری اینکه آمریکا در تهران سفارت ندارد نوشته این گزارش با استناد به منابع غیردولتی آمریکا تنظیم شده است.

یکی از منابع مورد استناد وزارت خارجه آمریکا در این گزارش، «مرکز مستندسازی اسناد حقوق بشر ایران» است که تأمین مالی آن را وزارت خارجه آمریکا و دولت کانادا بر عهده دارند و وزارت اطلاعات ایران، سال 1388 آن را یکی از 60 «موسسه خارجی فعال در اغتشاشات» معرفی کرده است.  

گزارش حقوق بشر آمریکا درباره ایران، همانند سال گذشته، بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی-اجتماعی و زمینه‌های مذهبی یکی از محورهای اتهام‌پراکنی علیه ایران را عدم توجه به آنچه حقوق هم‌جنس‌بازان خوانده شده قرار داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
مرگ برآمریکا..
سیاستهای آمریکا علیه ایران., تحریم.وفشارهای بین المللی تا مردم ایران رونسبت به خودش مرددکند.واین یعنی سرآغازاهداف آمریکای علیه ایران .وقتی مردم نسبت به مقابله
با اهداف آمریکا مرددباشندآنهاباگزینهای روی میزشان .,ایران روبه مصالحه ومذاکره فرامی خانند.واهداف خودرادرمصالحات ومذاکرات دنبال می کنند.,یعنی باسیاست ترساندن وبه مصالحه خواندن اهداف خود راتحمیل می کنند.
واین اتفاق زمانی می افتد که ایران مردد قابله با آنها باشد.,
آمریکا.,آمریکا.,مرگ به نیرنگ تو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
ادعا نیست بیشتر منصف باشید. .مثلا صدا و سیما ملی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
کلی کیف کردم به خریت و حرام زاده بودن آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
زره مفت میزنه،مرتیکه بی....
بالاخره معنی حقوق بشر رو هم فهمیدیم!
احیانا تو بررسیهاشون نگفتند عربستان، قطر و بحرین و اردن کجای این دمکراسی و حقوق بشر رو رعایت میکنند!؟
باید عرض کنم که سران آمریکا خفه شن بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
به نام خدا...راس میگن دیگه باید رعایت کنیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
آمریکا درسته الان ابر قدرته ولی کشور ما هم یه زمانی تو تاریخ ابر قدرت بود ...آهای آقایون آمریکایی با این کاندیداتون دارین به زمان فتحعلی شاه نزدیک میشین ما هم به زمان ابر قدرتیموون ...باش تا بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
برو عمووو.رییس جمهور ما و کادر با کلاسش و دیندار و اخلاق مدارش کجا نامزدای ریاست جمهوری شما کجا اون از ترامپ خخخخ..اونم از اون زنه که صدای سگ در میاره ...خدا میدونه آخر آمریکا کی رییس جمهر میسه سگ یا میمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
حقوق همجنس بازان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عده ای قلیل بی بند وبار از حقوقی غیر مشروع برخوردار باشند اما اعتقادات چند ده میلیون مسلمان ، مسیحی ، کلیمی و سایر ادیان به سخره گرفته شود،
مرده شور خودتان و حقوق بشرتان را ببرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
ما که با اینا آبمون تو یه جوب نمیره بعد برجام هم فهمیدم که رهبر چرا میگفت اینا اهل فریب هستن یکی بهشون نمیگه شما فضولید انقدر دارید کشور ها رو به جون هم میندازین داعش میسازیدبمب اتم دارید بعد میگین هیشکی نسازه( ماکه نداریم )مدافع حقوق بشر هم هستین افقانستان رو... خلاصه هدف آمریکا به نظرمن اینه که همه بهش بگن چشم قربان وفقط دنبال منافع خود هستن .به امید جهای بهتر.
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
آمریکا دشمن کشور ماست و این ادعاهای مضحک از گذشته وجود داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
امریکا غلط کرده
آخرین اخبار