استاندار کرمان گفت: مردم از بازی های سیاسی خسته شده اند و به دنبال توسعه و پیشرفت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی به شاخصه های استان نمونه در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتی سیاست های کلان اقتصادی است که در اختیار دولت ها قرار دارد.

وی ادامه داد: سیاست های کلان اقتصادی فضایی را برای استان های برخوردار ایجاد می کند تا از مزیت های خود نهایت استفاده را داشته باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان در حوزه معادن، کشاورزی و میراث فرهنگی قابلیت های بسیار خوبی دارد، عنوان کرد: برای استفاده از ظرفیت های استان کرمان در تاریخ کهن این استان به دنبال فرصتی بوده ایم که نقش مردم در توسعه را افزایش دهیم.

رزم حسینی درباره شهرستان قلعه گنج و اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان، گفت: در 9 ماه اخیر 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شهرستان محروم در حال اجرا است و این در حالی است که اعتبارات دولتی آن به 10 میلیارد تومان نمی رسد.

وی به مثلث توسعه اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: بر این اساس ارکان حکومت برای توسعه به صحنه آمدند.

استاندار کرمان یاداور شد: در حوزه اقتصاد مقاومتی، قوانین مزاحم شناسایی و در سطح کشور مطرح شده است.

رزم حسینی گفت: کتابچه عملیاتی و اجرایی برنامه اقتصادی استان کرمان به وزیر اقتصاد ارائه می شود و در این رابطه برنامه های اجرایی نیز تدوین شده است و این اقدامات علاوه بر کارهای انجام شده در قلعه گنج، خواهد بود.

وی بر لزوم تحقق اقتصاد درون زا در کشور تاکید کرد و گفت: در برنامه استانی رشد اقتصادی هشت و نیم درصد را پیش بینی کرده ایم و با فضای ایجاد شده از سوی دولت می توان به این رشد دست یافت.

نماینده عالی دولت دراستان کرمان اظهارداشت: تا جایی که امکان دارد باید تمرکز را از پایتخت کشور به استان ها منتقل کنیم تا تصمیمات صحیح اقتصادی در کشور محقق شود.

وی عنوان کرد: در ایران از بروکراسی کهنه، پیچیده و قدیمی اداری برخوردار هستیم و در این حوزه به روز نیستیم.

رزم حسینی به شناسایی و تعیین 35 میلیارد دلار فاینانس در استان کرمان اشاره کرد و گفت: 12 درصد از این میزان در دست اجرا است.

استاندار کرمان تاکید کرد: مزیت های خدادادی در استان کرمان فرصت های خوبی را برای توسعه و پیشرفت این استان ایجاد می کند.

وی به تعیین نقشه آب استان کرمان در دلت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در حوزه شرب خطوط انتقال آب در حال اجراست و احداث بزرگترین تنل تونل انتقال آب خاورمیانه در کرمان تاکنون 1000 متر پیشرفت داشته است.

رزم حسینی به موضوع مدیریت اب نیز اشاره کرد و گفت: طرح همیارات آب با تمرکز بر بهره وری آب در بخش کشاورزی اجرایی شده و براساس آن 365 میلیون مترمکعب آب در سفره های زیر زمینی پس انداز شد.

استاندار کرمان یادور شد: در حوزه تغییر الگوی کشت نیز کارهای خوبی انجام شده است و به عنوان مثال در شهرستان ارزوئیه مردم به این نتیجه رسیده اند که کاشت هندوانه مقرون به صرفه نیست و این شهرستان می تواند به مرکز تولید بذر در کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مردم ، سیاست ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.