مدير جهاد كشاورزی نمين گفت: بهترين زمان كشت سيب زمينی در شهرستان نمين نيمه دوم ارديبهشت ماه می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد حسنی با اشاره به اینکه كشاورزان اين شهرستان باید تاريخ كشت زراعت سيب زمينی را رعايت كنند افزود: بر اساس نتايج تحقيقات بهترين زمان كشت سيب زمينی در شهرستان نمين نيمه دوم ارديبهشت ماه تعيين شده است.

وی گفت: سالانه پنج هزار هكتار از اراضی آبی اين شهرستان به كشت زراعت سيب زمينی اختصاص داشته كه بيشترين سطح زير كشت به رقم آگريا مربوط است.

مدیر جهاد کشاورزی نمین افزود: از اين سطح در حدود 185 هزار تن هر سال محصول استحصال می شود كه بيش از 160 هزار تن آن مازاد بر نياز شهرستان و قابل عرضه به بازارهای داخلی و خارجی است.

حسنی گفت: برخی از زارعان اقدام به كشت زود هنگام سيب زمينی می كنند و اين مغاير با توصيه های تحقيقاتی بوده و ممكن است مزارع آنها با نوسانات دمايی كه معمولا در اوايل فصل بهار بيشتر رخ می دهد دچار سرمازدگی شده و تاثير منفی در عملكرد نهايی داشته باشد.

وی به كشاورزان توصيه كرد علاوه بر رعايت تاريخ كشت و ساير مسائل فنی و بهزراعی برای جلوگيری از توسعه برخی بيماری ها به ويژه بيماری های باكتريايی از بريدن غده های بذری پرهيز كنند و چنانچه غده های بذری درشت بوده و مجبور به قاچ كردن آنها هستند بر اساس دستورالعملی كه قبلا ارائه شده عمل كنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.