مدیر مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: در حال حاضر دو پارک علم و فناوری در استان‌های البرز و کرمانشاه و ۲۰ مرکز رشد وابسته به جهاد دانشگاهی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسین بختیاری در جلسه شورای فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر دو پارک علم و فناوری در استان‌های البرز و کرمانشاه و 20 مرکز رشد وابسته به جهاد دانشگاهی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

وی گفت: مجوز 15 مرکز مذکور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و 5 مرکز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.

مدیر مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری جهاد دانشگاهی زمینه فعالیت 5 مرکز از مراکز رشد وابسته به جهاد دانشگاهی را عمومی و 15 مرکز را تخصصی برشمرد و تصریح کرد: گیاهان دارویی یکی از مهمترین مزیت‌هایی است که جهاد دانشگاهی روی آن کار می‌کند.

بختیاری با بیان اینکه تلاش ما این است که در کنار شناسایی و فرآوری گیاهان دارویی، مصرف آن را هم نهادینه کنیم، افزود: شناسنامه‌دار و مشخص کردن خواص دارویی این گیاهان و نظارت بر عطاری‌ها از برنامه های جهاددانشگاهی برای سر و سامان دادن به بخش گیاهان دارویی است.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.