وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت :تحریمها نقاط ضعف اقتصاد کشورمان را به ما نشان داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی طیب نیا در مراسم افتتاح کارخانه شمش فولاد بردسیر افزود :ما تلاش میکنیم با اجرای کامل سیاستهای اقتصاد مقاومتی این نقاط ضعف را برای همیشه برطرف کنیم  

وی گفت: متوسط نرخ رشد اقتصادی ایران در 4 دهه گذشته سه و دو دهم درصد بوده است که این نرخ رشد متناسب با ظرفیتها و توانمندیهای کشورمان نیست و باید با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی به نرخ رشد اقتصادی بالا و پایدار متناسب با شان ایران عزیز دست یابیم .

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه نفتی بودن ودولتی بودن دوعارضه جدی اقتصاد کشورمان است گفت: باید به نقطه ای برسیم که درامدهای جاری کشور از محل مالیاتها تامین شود ، وابستگی اقتصاد به نفت به صفر برسد ومالیات به پشتوانه تولید در کشور تبدیل شود.

طیب نیا با اشاره به اینکه باید مانع از فرارهای مالیاتی شد گفت: باید مالیات را از تولید متوجه بخش مصرف کرد و امیدواریم طرح جامع مالیاتی کشور تا پایان امسال آماده شود .

دراین مراسم استاندار کرمان و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم بر ضرورت تلاش برای توسعه اقتصادی استان کرمان با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ مالیاتی تاکید کردند .

در این مراسم از دست اندرکاران احداث کارخانه شمش فولاد بردسیر تجلیل شد و در پایان وزیر امور اقتصادی و دارایی با افتتاح کارخانه ، از بخشهای مختلف آن بازدید کرد .

انتهای پیام/ی - س

برچسب ها: تحریم ، اقتصاد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار