در درگیری میان طالبان و نیروهای دولتی در ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس، ۱۱ تن از طالبان کشته و هشت تن دیگرشان زخم برداشتند.

۱۱ تن از طالبان در حمله به ولایت بادغیس کشته شدند.به‏‎گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در درگیری میان نیروهای طالبان و نیروهای دولتی افغانستان در ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس، ۱۱ تن از طالبان کشته و هشت تن از آنان نیز زخمی شدند.

مقامات محلی می‌گویند که این درگیری حوالی ساعت دو بامداد امروز در منطقه پشت کوه، در نزدیکی مرکز ولسوالی آبکمری روی داد.

احمدخالد صافی، دستیار و سخنگوی والی بادغیس گفت: طالبان شب گذشته به صورت همزمان در سه ولسوالی آبکمری، قادس و بالامرغاب، حملاتی را شکل دادند که در نهایت سرکوب شدند.

صافی افزود: نیروهای امنیتی پیش از این حملات، اطلاعات دقیقی از برنامه‌های طالبان در اختیار داشتند و پس از رویارویی با آنها در ولسوالی آبکمری، ۱۱ تن از این تروریست‎ها کشته و هشت نفر از آنان هم زخمی شدند.

وی ‎هم‎چنین گفت: در درگیری آبکمری، دو تن از سربازان پلیس جان باختند.
 
این مقام ادامه داد: طالبان در ولسوالی‌های قادس و بالامرغاب هم تلفاتی را داشته‎اند اما در این زمینه اطلاعات دقیقی در دست نیست.
لازم به‎ذکر است درگیری در ولسوالی آبکمری را معاون والی بادغیس هم تایید کرد اما پیرامون این خبر، تاکنون واکنشی از سوی طالبان صورت نگرفته است.

ولایت بادغیس، اولین محل درگیری‌های شدید در غرب افغانستان پس از اعلام عملیات بهاری از سوی طالبان است.
لازم به یادآوری است که این گروه در عملیاتی تحت عنوان "عمری" که از روز ۲۴ حمل آغاز شده است، تمامی اماکن و نیز شخصیت‌های دولتی را مورد هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار