مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بر اساس اظهارات مسافران اين قطار و با توجه به فرم هاي نظر سنجی، شاهد رضايت صد درصدی مسافران اين قطار گردشگری بوديم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسين زارع صفت افزود: قطار گردشگري مشاهير خراسان رضوي روز گذشته 25 فروردين ماه به مناسبت روز ملي عطار با بيش از يك صدر مسافر و گردشگري و جمعي از هنرمندان، اساتيد دانشگاه، خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه و نيز تعدايد زا مديران و كارشناسان بخش دولتي و خصوصي حوزه گردشگري از مشهد مقدس به مقصد نيشابور حركت كرد.

وي گفت: اين قطار ساعت 8 صبح روز گذشته از مشهد حركت و در ساعت 9:40 دقيقه صبح به ايستگاه نيشابور رسدي و در ايستگاه نيشابور مورد استقبال معاون استاندار و فرماندار نيشابور، شهردار، منتخب مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران و مسئولان محلي در اين شهرستان قرار گرفت.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي افزود: مسافران اين قطار بعد از استقبال گرم توسط مسئولان محلي به دهكده چوبي رفتند و بعد از بازديد از اين دهكده زيبا به بازديد از محوطه باستاني شادياخ رفتند و بعد از ان نيز با حضور در آرامگاه خيام به مقام اين شاعر و رياضي دان بلند آوازه ايران زمين اداي احترام كردند.

زارع صفت گفت: مسافران اولين قطار گردشگري مشاهير خراسان رضوي سپس به زيارت امامزاده ابراهيم و امامزاده محمد محروق در مجاورت آرامگاه خيام رفته و بعد از زيارت و اقامه نماز براي شركت در مراسم گلباران آرامگاه عطار به سمت مقبره اين شاعر و عارف بزرگ حركت كردند.

وی افزود: در حالي كه از صبح روز گذشته همايش علمي – پژوهشي عطار نيز با حضور مهمانان ملي و استاني و نيز شخصيت هاي داخلي و خارجي در فرهنگ سراي سيمرغ نيشابور برگزار شد، مهمانان اين همايش به همراه گردشگران و مسافران اولين قطار گردشگري مشاهير خراسان رضوي در مراسم ويژه گلباران آرامگاه عطار شركت كردند.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي بازديد از مزار كمال الملك، بازديد از منطقه زيباي بوژان، بازديد از كاروان سراي شاه عباسي و موزه حيات وحش و حضو در مراسم اختتاميه مراسم بزرگداشت روز ملي عطار در محل آرامگاه اين شاعر و عارف بزرگ كه با اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري همراه بود نيز از ديگر برنامه هاي سفر يك روزه تور گردشگري مشاهير خراسان رضوي به نيشابور اعلام کرد.

زارع صفت خاطر نشان كرد: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده در روز 25 ارديبشهت روز ملي فردوسي و 28 ارديبشهت روز ملي خيام نيز شاهد برگزاري تور مشاهير خواهيم بود كه جزئيات آن متعاقبا طلاع رساني خواهد شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.