کتابخانه تخصصی ویژه گردشگران خارجی در اصفهان تاسیس می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: در کارگروهی تخصصی، طرح تاسیس كتابخانه های تخصصی ویژه گردشگران خارجی در مجموعه های ثبت جهانی بررسی می شود و نتایج آن برای تصویب و اجرا ارائه خواهد شد.

فریدون الهیاری افزود: امیدواریم امسال در حوزه های مختلف ماموریتی سازمان با تاسیس دفتر مطالعات و برنامه ریزی و همچنین شورای پژوهشی به نوآوری دست یابیم، بنابر این یكی از جدیدترین فعالیت های ما تلاش برای آشنایی هرچه بیشتر گردشگران به ویژه گردشگران با فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی است.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح كرد: یكی از مهمترین دغدغه ها در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، پژوهش است بنابر این باید با گسترش همكاری های این اداره و اداره كل كتابخانه های استان شرایطی را فراهم كرد تا محققان جوان به ویژه دانشجویان رشته های مرتبط بتوانند در حوزه های ماموریتی به پژوهش بپردازند.

از سوی دیگر مدیر كل نهاد كتابخانه های استان اصفهان نیز در این زمینه گفت: این نهاد از آمادگی لازم برای توسعه همكاری های میان دو سازمان در قالب توسعه همكاری های نرم افزاری فرهنگی، مشاركت در ارائه كتب و نشریات و همچنین مجلات تخصصی و راهنمایی پژوهشگران برخوردار است.

براساس اعلام اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، ورود گردشگران خارجی به این استان در نوروز 95 نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافت.

گفتنی است که اصفهان یكی از نامزدهای پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2017 است.



انتهای پیام/م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.