بانك مركزی انگلیس نسبت به عواقب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در جریان همه پرسی 23 ژوئن موسوم به برگزیت هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ 9 عضو كمیته سیاست های پولی بانك مركزی انگلیس روز پنجشنبه در نشست این كمیته به ثابت ماندن نرخ بهره بین بانكی رای دادند.
این كمیته با این حال هشدار داد كه درصورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، رشد اقتصادی این كشور در نیمه دوم سال با روند نزولی مواجه خواهد شد.

كمیته سیاست های پولی بانك مركزی انگلیس تصریح كرد: همه پرسی[ 23 ژوئن] سبب استمرار بی ثباتی در رشد صادرات و وضعیت اقتصادی خواهد شد. این بی ثباتی در كوتاه مدت وضعیت تقاضا را كاهش خواهد داد.

این كمیته افزود: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممكن تاثیرات جدی را بر دارایی كشور به ویژه نرخ ارز داشته باشد. به همین خاطر كمیته سیاست های پولی بانك مركزی باید به دقت تاثیرات احتمالی این همه پرسی را بر عرضه، تقاضا و نرخ تورم بررسی و سیاست هایی را به اجرا گذارد كه با نرخ تورم هماهنگی داشته باشد و در عین حال تورم را ثابت نگه دارد.

كمیته سیاست های پولی بانك مركزی انگلیس با اشاره به تعویق برخی سرمایه گذاری ها و معاملات اقتصادی به بعد از 23 ژوئن تصریح كرد كه بی ثباتی بر بازار و اقتصاد انگلیس، از هم اكنون سایه افكنده است.

این كمیته افزود: این مسائل نشانگر زنگ خطری است كه ممكن است حاكی از كاهش رشد اقتصادی در نیمه دوم سال جاری میلادی باشد.

به گزارش منابع انگلیسی رشد اقتصادی این كشور طی ماه های اخیر كاهش داشته است.
این منابع همچنین می گویند كه شماری از شركت های انگلیسی از انجام معاملات تجاری كلان تا پس از برگزاری همه پرسی 23 ژوئن دست كشیده و این امر سبب كاهش رشد اقتصادی شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار