وزیراقتصاد گفت: 8طرح کلیدی برای وزارت اقتصاد در دستور کار داریم که انقلابی دراقتصادکشور ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی طیب نیا در آخرین دیدار کاری خود در کرمان شب گذشته در جمع کارکنان زیرمجموعه دستگاه متبوع خود قرار گرفت.

وی در این دیدار با ابراز قدردانی از عملکرد کارکنان خود در کشور گفت: با اجرای این طرح های کلیدی با کمک شما می توانیم باقیات صالحاتی برای خود به جای بگذاریم.

وی با تشریح اصول 8گانه راهبردی اقتصادی گفت: اولین طرح جامع مالیاتی است که امیدواریم تا بهمن ماه به اجرا برسد با اجرای این طرح شفافیت های مالی درکشور براحتی امکان پذیر و عدالت دروصول مالیات جاری می شود.

طیب نیا تاکید کرد: طرح بهبود محیط کسب وکار دیگر اقدام کلیدی وزارت اقتصاد است که شناسایی وحذف مجوزهای زائد،رفع قوانین مزاحم وتسهیل صدور مجوز ازجمله اقدامات ما در راستای اجرای این طرح است.

وزیراقتصاد با اشاره به اینکه بند دیگر از اصول 8گانه راهبردی سامان دهی تجارت فرامرزی به ویژه درحوزه گمرک است ،گفت: ایجاد نظام یکپارچه گمرکی ازجمله اقدامات ما دراجرای این طرح است که حتی می تواند به ایجاد دروازه مشترک گمرکی با دیگر کشورها بیانجامد.

وی اذعان کرد: خزانه داری الکترونیکی از دیگر برنامه های راهبردی ماست که می توان با ایجاد سامانه ای عملیات های مالی دولت را هوشمند سازی کرد وبا این روش تاخیرها دروصول منابع ودرآمداز بین می رود.

وزیراقتصاد همچنین به استقرار مدیریت بدهی های دولت دراین طرح اشاره کرد وگفت: با این روش دیون دولت مشخص شده وقابلیت واگذاری به سیستم بانکی به عنوان اوراق بهادار را دارد.

سامان دهی سهام عدالت

طیب نیا بنددیگر اصول 8گانه وزارت اقتصاد را سامان دهی سهام عدالت دانست وگفت:سهام عدالت به شیوه ای که اجرا شد به جز بی صاحب کردن 62بنگاه بزرگ و درجه یک کشور کاری نکرد در حال حاضر 42میلیون سهم در دست مردم است که توسط 340شرکت تعاونی و30شرکت سرمایه گذاری زیرنظر یک کارگزاری فعالیت می کنندکه قصد داریم تا پایان سال با آزادسازی سهام منفعت سهام افراد را به هر نفر1میلیون تومان وبرای دو دهک پایین جامعه هر نفر دومیلیون تومان سهم اختصاص دهیم تا افراد از سودسهام خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد:بستر یکپارچه تبادل اطلاعات اقتصادی را از دیگر اصول راهبردی وزارت اقتصادذکر کرد وافزود: همچنین در کنار این اقدام نظام مالی کشور نیز اصلاح می شود که در نتیجه آن طرح تحول نظام بانکی وبازار سرمایه اجرایی می شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: سهام ، عدالت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.