قرقیزستان آمادگی برای توسعه و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با ایران مازندران را دارد.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از ساری ، استاندار ايسيكول قرقيزستان در نشست مشترک با استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران و ایسیکول از نظر جغرافيايی شباهتهای بسيار دارند گفت: باید در بحث گردشگری و استفاده از ظرفیت های دو استان تلاش بيشتری صورت بگيرد.

آکی بایف به توسعه مراودات فرهنگی و ورزشی بین دو کشور تاکید کرد و افزود: برای ایجاد مراودات ورزشی و فرهنگی دو استان تفاهم نامه امضاء کنند.

وی خواستار پيگيری جدی مفاد تفاهنامه های گذشته شد و گفت : گسترش همكاری مازندران و ايسيكول قرقيزستان در حوزه های گردشگری ، صنعتی ، كشاورزی و ورزشی مي تواند گسترش زيادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مازندران جایگاه مناسبی در خصوص واحدهای صنعتی، کشاورزی، گردشگری و درمانی برخوردار است افزود: این استان بسياری از نيازهای كشور قرقيزستان بويژه استان ايسيكول را تامين می کند.

وی گفت: بازار قرقیزستان به اتحادیه گمرگی اوراسيا پيوسته است و كشورهای حوزه سی آی اس هم می توانند از اين محصولات بهره مند شود و تجار کشورهای دیگر عضو این بازار از عوارض گمرگی معاف می شوند.

استاندار ایسیکول با بیان اینکه سالانه سه میلیون گردشگر از تاسیسات گردشگری قرقیزستان بازدید می کنند، افزود: گردشگران بسیاری از نقاط مختلف آسیای مرکزی به قرقیزستان سفر می کنند.

آکی بایف مهمترین محور گردشگری را در ایسیکول گردشگری سلامت عنوان کرد و گفت در بازديدی كه از مراكز پزشكی و درمانی استان داشتم شاهد تكنولوژی پيشرفته و افراد متخصص در استان بودم .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.